آغاز به کار کشتارگاه طیور دره شهر بعد از ۱۸ ماه وقفه

رییس دامپزشکی دره شهر از راه اندازی و شروع به کار مجدد کشتارگاه مرغ این شهرستان بعد از ۱۸ ماه توقف خبر داد.
کد خبر  10776
خبر روز

به گزارش فاخته، دکتر «سجاد بانَوی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این کشتارگاه ۱۸ ماه قبل به علت پاره ای از مشکلات از جمله کمبود سرمایه در گردش و نقدینگی و نیز فرسودگی تجهیزات و امکانات تعطیل شد.

وی افزود: با پیگیری های مکرر انجام گرفته مقرر شد برای شروع به فعالیت مجدد این کشتارگاه، از محل تبصره ۱۸ مبلغ ۲۳۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شود.

بانَوی اضافه کرد: با مساعدت و پیگیری های معاونت اقتصادی استاندار ایلام در گام نخست مبلغ ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به این واحد پرداخت شد و باقیمانده تسهیلات نیز به تدریج پرداخت می شود.

وی یادآور شد: با تزریق این تسهیلات، کشتارگاه زرین مرغ دره شهر از بامداد امروز و با نظارت فنی دامپزشکی دره شهر فعالیت خود را آغاز کرده است و در هر ساعت ۲ هزار قطعه مرغ را ذبح می کند.

رییس دامپزشکی دره شهر ادامه داد: تسهیلات پرداختی به این واحد برای نوسازی و بهسازی تجهیزات و امکانات مورد نیاز آن هزینه می شود.

وی بیان کرد: بر روند فعالیت این کشتارگاه معاونت اقتصادی استانداری، دامپزشکی، جهادکشاورزی، فرمانداری، صنعت معدن و تجارت، ستاد تنظیم بازار دره شهر نظارت دارند.

به گزارش ایرنا، کشتارگاه صنعتی زرین مرغ سیمره واقع در دره شهر از سال ۹۱ فعالیت خود را آغاز کرد و ۵۰ نفر در این کشتارگاه مشغول به کار هستند.

سال گذشته به علت کمبود سرمایه و فرسودگی تجهیزات فعالیت این کشتارگاه تعطیل شد.

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید. 

شهرستان دره شهر دارای ۳۰ واحد مرغداری است که در سالانه یک و نیم میلیون قطعه مرغ تولید می کنند.

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.