چهارشنبه / ۱۹ اردیبهشت / ۱۴۰۳

۱۷۵ سگ ولگرد در طرقبه شاندیز خراسان رضوی عقیم‌سازی شدند

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان "طرقبه شاندیز" خراسان رضوی گفت: واکسیناسیون حدود ۶۳۰ قلاده سگ ولگرد در برابر بیماری هاری از ابتدای سال جاری تاکنون در این شهرستان انجام شده است که ۱۷۵ قلاده سگ ماده از این تعداد نیز عقیم‌سازی شدند.
کد خبر  10529
خبر روز

به گزارش فاخته، علیرضا قدرتی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: واکسیناسیون سگ های ولگرد در مرکز ساماندهی سگ های بلاصاحب "شفق" متعلق به شهرداری ها صورت گرفته که این روند نقش مهمی در کاهش موارد ثبت هاری در شهرستان شده است.

وی ادامه داد: سگ های ولگرد واکسینه و عقیم شده توسط شهرداری های طرقبه و شاندیز در طبیعت رهاسازی شدند.

رییس شبکه دامپزشکی طرقبه -شاندیز خراسان رضوی اظهار کرد: همچنین از ابتدای امسال تاکنون بیش از هزار و ۶۴۰ قلاده سگ غیر ولگرد و دارای صاحب در این شهرستان در برابر هاری واکسینه شده اند.

گزارش های متعددی طی فصول بهار و تابستان از حضور سگ های ولگرد و گزش اهالی و گردشگران توسط این حیوانات در شهرستان گردشگر پذیر طرقبه شاندیز منتشر شد و متولیان موضوع ساماندهی سگ های ولگرد را در دستور کار قرار دادند.

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید. 

شهرستان خوش آب و هوا و گردشگری "طرقبه شاندیز" واقع در غرب مشهد به مساحت ۱۸۶ هزار هکتار، حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت، ۲ شهر و ۳۹ روستا دارد.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.