۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم داروی دامی تاریخ گذشته در استان مرکزی ضبط شد

رئیس اداره دارو و درمان اداره‌کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم دارو، مکمل، مواد معدنی و واکسن دامی تاریخ گذشته امسال در این استان ضبط و از چرخه مصرف حذف شد.
کد خبر  10432
خبر روز

به گزارش فاخته، دکتر محسن شانقی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این میزان دارو، مکمل و واکسن تاریخ گذشته در جریان بازرسی از داروخانه‌ها، دامداری‌ها و مراکز توزیع تحت نظارت اداره‌کل دامپزشکی استان مرکزی کشف و با هماهنگی دستگاه‌های نظارتی از چرخه مصرف حذف و معدوم سازی شد.

وی ادامه داد: استفاده از دارو، مکمل و واکسن‌های تاریخ گذشته براساس قانون غیرقابل مصرف است و باید ضبط و معدوم‌سازی شود.

رئیس اداره دارو و درمان اداره کل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۱۲ بازرس اداره‌کل دامپزشکی این استان وظیفه بازرسی از واحدهای توزیع دارو، داروخانه‌ها و دامداری‌های استان را برعهده دارند و این واحدها در طول ماه، ۲ بار توسط بازرسان بازرسی می‌شوند.

شانقی افزود: یک‌هزار و ۴۹۰ مورد بازدید بهداشتی در این مدت از مراکز تحت پوشش شامل داروخانه‌ها، مراکز درمانی، مایه کوبی، کارخانجات تولید دارو و مواد ضدعفونی و شرکت‌های بخش دارو و بیولوژیک توسط بازرسان اداره‌کل دامپزشکی استان مرکزی انجام شد.

 خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید. 

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک‌هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

 
 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.