شناسایی و معدوم سازی ۴ راس دام سنگین راکتور مثبت بیماری مشترک از یک دامداری در شازند

رییس اداره دامپزشکی شازند از شناسایی و معدوم سازی 4 راس دام سنگین درگیر بیماری مشترک در این شهرستان خبر داد.
کد خبر  10427
خبر روز

به گزارش فاخته به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان شازند، دکتر رضا معینی مقدم در اینباره گفت: در جریان انجام تست شناسایی دام های بیمار و مخزن بیماری از دامداری های شهرستان شازند و به منظور شناسایی و کنترل بیماری های قابل انتقال بین انسان و دام، تست سل 4 راس دام سنگین در یکی از واحد های دامداری این شهرستان مثبت تشخیص داده شد.

دکتر معینی مقدم در ادامه گفت: این دام ها پس از شناسایی و قرنطینه شدن،در اولین فرصت طی هماهنگی های صورت گرفته لازم به کشتارگاه منتقل شدند و پس از کشتار و  بازرسی بهداشتی لاشه ها توسط کارشناسان بهداشتی اداره و کشتارگاه، غیر قابل مصرف تشخیص داده شدند و از چرخه ی مصرف انسانی خارج شده، معدوم و دفن بهداشتی شدند.

وی ادامه داد: پس از خروج دام های مخزن بیماری از دامداری، اقدامات تکمیلی، شامل عملیات ضد عفونی دامداری آلوده و عقیم سازی کود تولیدی و آموزش های لازم به دامدار و خانواده و افراد در تماس مستقیم با دام آلوده انجام شد و همچنین مراتب به مراکز بهداشت جهت انجام اقدامات بعدی انجام گرفت.

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید. 

رییس اداره دامپزشکی شازند به دامداران و روستاییان این منطقه توصیه کرد: در صورت موارد ابتلا به بیماری و تلفات در دام های خود نسبت به دفن بهداشتی لاشه اقدام کرده و از رهاسازی لاشه در محیط خودداری کنند.

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.