مدیر شبکه دامپزشکی درگز:

برای اولین بار ۱۰۰ تن گوشت منجمد گوسفندی از مرز لطف‌آباد وارد کشور شد

مدیر شبکه دامپزشکی درگز گفت: برای اولین بار ۱۰۰ تن گوشت منجمد گوسفندی از مرز لطف‌آباد شهرستان درگز وارد کشور شد.
کد خبر  10421
خبر روز

به گزارش فاخته، حامد شمس در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: محموله گوشت برای اولین بار از مقصد کشور مغولستان به صورت منجمد و به وزن ۱۰۰ تن از مرز لطف‌آباد شهرستان درگز وارد کشور شده است.

وی با بیان اینکه محموله شامل ران و سردست گوسفندی بوده است، اظهار کرد: محموله گوشت منجمد برای مصرف خانوار استان تهران بوده است.

مدیر شبکه دامپزشکی درگز با اشاره به اینکه این اولین محموله‌ای بوده که از مرز لطف‌آباد وارد شده و محموله‌های دیگر هم در مسیر هستند، عنوان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان دامپزشکی منعقد شده و طبق دستورالعمل‌ها و بخش‌نامه‌ها این محموله تحت نظارت شرعی و بهداشتی و تائیدهای سازمان دامپزشکی در کشتارگاه‌های مورد تائید ما کشتار، قطعه‌بندی و بسته‌بندی ‌شده است.

وی گفت: هرچند قبلاً صادراتی از جمله خوراک آبزیان از مبدأ استان گلستان، لبنیات از آذربایجان شرقی و غربی و... از این مرز داشته‌ایم اما واردات گوشت برای اولین بار بوده است.

شمس با اعلام اینکه محموله‌ها بیشتر به کشور ترکمنستان صادر می‌شود، افزود: واردات گوشت بر اساس درخواست‌های شرکت‌های داخل کشور است.

وی با بیان اینکه در خراسان رضوی دو مرز سرخس و درگز داریم که از اهمیت خاصی در صادرات و واردات برخوردارند، ادامه داد: یکی از وظایف اصلی نظارت بهداشتی دامپزشکی در خصوص محموله‌های ترانزیت بازدید و بررسی بهداشتی محیط خارجی تریلی است تا ضمن عبور از خاک کشورمان موجب اشاعه آلودگی و انتقال اجرام بیماری‌زا دامی و مشترک نشود.

مدیر شبکه دامپزشکی درگز همچنین پیشگیری از بیماری‌های واگیر بین انسان و دام و نظارت بر مواد پروتئینی برای سلامت و امنیت مواد غذایی را از وظایف مهم دیگر شبکه دامپزشکی دانست.

وی نقش دامپزشکی در امنیت محصولات صادراتی و وارداتی را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: اگر امروز با آرامش غذا تهیه می‌کنیم به دلیل این است که دامپزشکان کار خود را به درستی انجام می‌دهند.

شمس تصریح کرد: نقش دامپزشکان در حوزه نظارت بسیار مهم است، اگر صادرات پایدار می‌خواهیم باید محصولات ما در بازارهای هدف به خوبی به فروش برسد که منوط به ایفای نقش دامپزشکی در این زمینه است.

گمرک لطف‌آباد در فاصله ۲۰ کیلومتری شهرستان درگز مستقر است و همچنین یکی از کریدرهای اصلی واردات صادرات و ترانزیت به کشورهای حوزه آسیای میانه و خاور دور است.

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید. 

شهرستان مرزی، کوهستانی و ۷۵ هزار نفری درگز در ۲۵۴ کیلومتری شمال مشهد و در جوار مرز ایران و ترکمنستان علاوه بر چهار شهر «درگز، لطف‌آباد، نوخندان و چاپشلو» ۱۳۶ روستا دارد که ۱۱۰ روستای آن دارای جمعیت بیش از ۲۰ خانوار است.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.