حضور مسئول بهداشتی در محل عرضه دارو واکسن الزامی بوده و تحویل دارو بدون نسخه دامپزشک ممنوع می باشد

داروخانه های دامپزشکی و مراکز مایه کوبی قزوین توسط کارشناسان اداره تشخیص و درمان کنترل می شوند
کد خبر  10194
خبر روز

به گزارش فاخته، دکتر پریسا رحیمی رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان قزوین با اعلام این خبر فزود: اداره کل دامپزشکی  استان قزوین برای  35 داروخانه و 10 مرکز مایه کوبی پروانه صادر کرده است که به صورت ماهیانه نحوه رعایت دستورالعملها و ضوابط بهداشتی مرتبط ، توسط کارشناسان مورد بررسی قرار می گیرد.
دکتر رحیمی تصریح کرد: در بازرسی از داروخانه ها و مراکز مایه کوبی نکاتی شامل مستندات خرید و فروش ، تاریخ انقضاء، شرایط مناسب برودت محل  نگهداری و همچنین نحوه چیدمان و نظم و ترتیب  دارو و واکسن بررسی می شود.
دکتر رحیمی همچنین ادامه داد: حضور مسئول بهداشتی در محل عرضه دارو واکسن الزامی بوده و تحویل دارو بدون نسخه دامپزشک ممنوع می باشد و همچنین تحویل واکسن به دامدار ممنوع بوده و می بایست تحویل اکیپهای واکسیناتور برای انجام واکسیناسیون بشود.

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید.  

وی همچنین از جمع آوری داروهای غیر مجاز و بی هویت در داروخانه ها خبر داد و افزود: کلیه داروها و واکسنهای موجود در مراکز مذکور می بایست در سامانه توزیع دارو و واکسن ثبت شده باشند در غیر اینصورت بر اساس پروتکلهای زیست محیطی معدوم خواهند شد. 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.