تأثیرمنفی استفاده از نان خشک بر روی سلامت دام

دامداران به علت گرانی نهاده‌های دامی اقدام به خرید نان خشک برای دام‌ها می‌کنند

استفاده از نان‌ خشک برای خوراک دام، خطر بروز سرطان را در انسان به دنبال دارد.
کد خبر  10190
خبر روز

 به گزارش فاخته به نقل از خبرگزاری صدا و سیما‌ی خراسان شمالی؛ دامداران به علت گرانی نهاده‌های دامی اقدام به خرید نان خشک برای دام‌ها اقدام می‌کنند، کارشناس مسئول آزمایشگاه دامپزشکی خراسان شمالی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما با بیان این که تغذیه نامناسب دام و انتقال سموم آن از طریق شیر و گوشت انسان را به انواع بیماری‌ها مبتلا می‌کند، گفت: مصرف نان کپک زده حاوی سم آفلاتوکسین توسط دام‌ها خطر بروز سرطان را در انسان افزایش می‌دهد.
بهاری با ارایه این توضیح که تاثیر سوء آفلاتوکسین موجود در نان کپک‌زده تدریجی و تجمعی و فرد به ناگهان به مسمومیت دچار نمی‌شود، افزود: تاثیر مواد غذایی دام بر روی محصولات به حدی است که حتی می‌توان ویتامین‌های موجود در شیر و یا گوشت را با تغییر مواد غذایی تغییر داد.

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید.  

دامداران متوجه باشند که علوفه تازه حاوی ویتامین‌های مناسب است و دادن اسید‌های چرب به طیور تاثیرات مثبتی بر روی گوشت، شیر و تخم مرغ گذاشته و حاوی ویتامین‌های مغذی می‌شود.

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.