چهارشنبه / ۱۹ اردیبهشت / ۱۴۰۳

پیگیری مطالبه دانشجویان دامپزشکی و پاسخی از سر رفع تکلیف از سوی مسئولین امر!

چند روز قبل، مطالبه ای با امضای «جمعی از فارغ التحصیلان و دانشجویان ترم آخر رشته دکترای عمومی دامپزشکی» به تحریریه فاخته رسید که خبرنگار ما حسب وظیفه رسانه ای خود، طی تماس با رئیس دانشکده دامپزشکی شیراز به عنوان دانشکده هدف این پیام، خواستار پاسخ شد.
کد خبر  9867
خبر مهم

به گزارش فاخته، متن پیام ارسالی به این پایگاه خبری به شرح زیر است؛

«سلام و عرض ادب و احترام

نکته ای رو میخواستیم عرض کنیم که شاید برای برخی از آقایان ساده و خیلی مهم نباشد و نخواهد بود ...

سال ۱۳۹۶ اولین سالی بود که دانشگاه شیراز با تلاش و کوشش تحصیل در رشته تخصصی بیهوشی را برای دامپزشکان فراهم کرد و  از همین جا از تمام وجود و از طرف همه دامپزشکان ازشون تشکر میکنیم...چون واقعا اتفاق بسیار عالی ای رقم خورد که این رشته تخصصی در ایران هم برگزار شد...

اما قانونی را گذاشتند که یکسال در میان این رشته برگزار میشود...تا به اینجا گذشت آخرین باری که این رشته برگزار شد سال ۱۴۰۰ بود و باید سال ۱۴۰۲ داخل دفترچه قرار داده می شد یعنی آزمون سال پیش،  بدون اطلاع قبلی به یکباره  دفترچه که آمد رشته بیهوشی نبود...گفتیم سال بعد پس برمیدارند اما با پیگیری هایی که صورت گرفت توسط ما امسال هم بدون اطلاع رسانی قبلی  گفتند به خاطره رای نیاوردن در شورایی که دارند بر نمیدارند ،خیلی ساده و صریح گفتند مگر ما تعهدی دادیم که حتما برمیداریم...ایرادی ندارد اما حالا حرف های دلمان را میزنیم:وقتی رشته ای رو فراهم میکنید برای تحصیل افراد زیادی برنامه زندگیشون و هدفشون رو از تمام وجود برنامه ریزی میکنن...افرادی داریم که سال پیش دفاع خودشون رو به تاخیر انداختند به خاطره اینکه فکر میکردند رشته بیهوشی امسال برگزار میشه ...افرادی رو داشتیم که سال قبل و حتی امسال شروع به خواندن  کردن، اما بی اطلاع از اینکه برگزار نخواهد شد...آیا آن کسانی که در شورا هستند به این دانشجوها به این فارغ التحصیلان فکر میکردند که رای منفی میدادند و بازهم دادند؟؟؟برای شما شاید مهم نباشد و نبود ولی حداقل از همان روزی که دیگه قرار گذاشتید برندارید از همان روز اول اطلاعیه میدادید که دیگر رشته بیهوشی را نداریم  که حتی این کار رو هم نکردید...بله جوابی که گرفتیم خیلی واضح بود برایمان مگر تعهدی دادیم که حتما برداریم؟.. بله درست میفرمایید اما وقتی این رشته آمد ما به خودمان تعهدی دادیم مثل هزاران انسان که هدفی رو در مسیر زندگیشان قرار میدهند و داده اند  که با هزاران سختی به ان برسند اما انقدر ساده و به خاطر مسائلی این رشته را دیگر برنمیدارند...بله ما به خودمان تعهد دادیم...با وجود این شرایط سخت اقتصادی حاضر به این شده  که برای  تصمیمی که گرفیتم  بگوییم باشد حداقل به صورت آزاد و پردیس بردارید ولی برگزار کنید اما میدانیم  نظر شورا خیلی مهم تر از آینده ما خواهد بود... حتی اعلام کردند که انشاالله سال های آینده در دفترچه قرار خواهد گرفت اما فکر نکردند که برخی از شرکت کنندگان تنها یکسال بعد از فارغ التحصیلی میتوانند سربازی خود را به تاخیر بیاندازند و بعد از ان شاید دیگر هیچ وقت به هدف و ارزوی خود نرسند

اما جا دارد تشکر کنیم...  از پاسخگویی مسئولین دانشگاه شیراز  که واقعا صمیمانه پاسخگو بودند

اما کاش کمی هم به فکر آینده ما علاقمندان به این رشته هم بودید تا به نظر منفی یکسری دوستان و مسائل دیگر...

گرچه هیچ نشانه نیست اندر وادی

بسیار امیدهاست در نومیدی

یا حق

 

پیامی از طرف جمعی از  فارغ التحصیلان و دانشجویان ترم آخر رشته دکترای عمومی دامپزشکی»

و پس از تماس های خبرنگار ما با رئیس دانشکده دامپزشکی شیراز، پاسخ ارسالی از سوی ایشان که در قالب پیامک ارسال شد نیز به این شرح است: « پاسخ: دانشجویان محترم می توانند با مدیر محترم گروه علوم درمانگاهی و یا معاونت محترم آموزشی دانشکده دامپزشکی شیراز تماس بگیرند. تشکر»

از ذکر آنچه که در مکالمه تلفنی عنوان شد فعلا معذوریم! اما، در نهایت امر، پاسخی بسیار خلاصه و از سر رفع تکلیف عنوان شد که خطاب به رئیس بزرگوار این دانشکده باید عرض کنیم، اگر خودتان جای این گروه دانشجویان بودید آیا از این پاسخ قانع می شدید؟ این که راه تماس عنوان کردید جای تشکر دارد اما به عنوان بالاترین مقام دانشکده دامپزشکی، نیاز بود تا پاسخی قانع کننده دهید. مثبت یا منفی بودن پاسخ هم فرقی نداشت! مهم پاسخگویی و احترام به دغدغه مخاطبان شما بود و امیدواریم افراد پاسخگو در رده های مدیریتی اعلام شده از سوی شما حاضر باشند تا پاسخ این مطالبه را به دانشجویان عنوان کنند.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

یقین بدانید رسانه، نقش واسط را در پیگیری دغدغه ها و مطالبات مردمی داشته و از این راه، به شرط پاسخگویی درست مسئولین امر، جایگاه آنها نزد مردم بالاتر ارتقا یافته و ایجاد اعتماد به آنها بیشتر خواهد شد.

در عین حال، با توجه به این پاسخ کوتاهی که اعلام شد، امیدواریم رده های مدیریتی اعلام شده، پاسخی برای این مطالبه داشته باشند و دانشجویان مطالبه گر، بدون پاسخ نمانند. فاخته، آمادگی دارد تا پاسخ هر یک از رده های اعلام شده در پاسخ را در این خصوص، منتشر نماید.

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
آنچه شما گفته اید
  • ناشناس
    می گوید:
    بزرگوار !!! خیلی عجیبه که تا این اندازه پیگیر مشکلات دانشکده دامپزشکی شیراز و هر آن کس که روزی کلاهشو اون سمت باد برده یا باد خواهد برد هستید . کاش نصف این مقدار پیگیر مشکلات مسئولین فنی ، درمانگران غیر مجاز ، قاچاق چیان دارو ، توزیع دارو از همه طریق و همه جا بجز داروخانه ، اعطای پروانه های ماده ۲ بی حساب و کتاب ، افزایش ۱۰۰۰ درصدی تعرفه صدور و تمدید پروانه ، علت این حجم فوق العاده زیاد داروی تاریخ گذشته که شما روزی یکبار تیتر میزنید و ...و...و....بودید.
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.