مراکز پرورش حیوانات آزمایشگاهی برای ارتقای عملکرد از کمیته اخلاق مجوز بگیرند

کارگروه اخلاق در پژوهش جهاد دانشگاهی اعلام کرد: مراکز پرورش، نگهداری یا استفاده از حیوانات آزمایشگاهی در جهاد دانشگاهی برای ارتقای عملکرد باید اعتبارنامه فعالیت خود را با تایید «کمیته تخصصی اخلاق در کار با حیوانات آزمایشگاهی جهاد دانشگاهی» و با ابلاغ «کارگروه اخلاق در پژوهش جهاددانشگاهی» اخذ کنند.
کد خبر  9830
خبر ویژه

به گزارش فاخته به نقل از ایرنا، بر اساس اعلام کارگروه اخلاق در پژوهش جهاد دانشگاهی، با توجه به الزامات اخلاقی کار با حیوانات آزمایشگاهی که توسط «وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» ابلاغ شده است، مسئولیت «نظارت بر رعایت استانداردهای اخلاقی در تمامی مراحل تولید، تکثیر، نگهداری و استفاده از حیوانات آزمایشگاهی در امور علمی»، به عهده «کمیته های تخصصی اخلاق در کار با حیوانات آزمایشگاهی» است.

بر این اساس برای ارتقای عملکرد مراکز پرورش، نگهداری یا استفاده از حیوانات آزمایشگاهی در جهاد دانشگاهی، تمامی مراکز مذکور باید اعتبارنامه فعالیت خود را با تایید «کمیته تخصصی اخلاق در کار با حیوانات آزمایشگاهی جهاددانشگاهی» و با ابلاغ «کارگروه اخلاق در پژوهش جهاددانشگاهی» اخذ کنند.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

اطلاعات بیشتر در «سایت کارگروه اخلاق در پژوهش جهاد دانشگاهی» به آدرس ethics.acecr.ac.ir (گزینه حیوانات آزمایشگاهی) قابل دسترس است.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.