دانشگاه تهران در رتبه هفتم جهان در تحقیقات شتر؛

استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در میان دانشمندان برتر حوزه تحقیقات شتر

بررسی کارنامه ۱۵۰ سال مطالعات علمی بین‌المللی بر روی گونه‌های مختلف شتر نشان می‌دهد ایران در جایگاه ششم تولید علم در این عرصه، و استاد دانشگاه تهران در میان ۲۰ دانشمند برتر تحقیقات شتر قرار دارد.
کد خبر  9330
خبر ویژه

به گزارش فاخته به نقل از دانشگاه تهران، یک بررسی تازه درباره کارنامه ۱۵۰ ساله تحقیقات جهانی روی شتر، به نتایج جالبی درباره نقش دانشگاه تهران در این حوزه مطالعاتی دست یافته است.
این بررسی به روش کتاب‌سنجی بر روی ۷۵۹۳ مقاله پژوهشی که در فاصله سال‌های ۱۸۷۷ تا ۲۰۲۲ میلادی درباره شتر منتشر شده و در وبگاه جهانی علم (Web of Science) به ثبت رسیده‌اند، انجام شده است.
نتایج این بررسی حاکی از آن است که تولید علم در زمینه تحقیقات شتر، از سال ۱۹۶۸ شتاب زیادی گرفته و به میزان سالانه بیش از صد مقاله رسیده است. از سال ۲۰۱۰ به این سو نیز اقبال دانشمندان به تحقیقات شتر رشدی فزاینده داشته است و از آن زمان، سالانه حدود ۲۰۰ مقاله در حوزه تحقیقات شتر منتشر می‌شود.
در تولید مقالات این حوزه، به لحاظ سهم کشوری، ایران در جایگاه ششم، و به لحاظ سهم فردی، دکتر امیر نیاسری نسلجی، استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در رتبه هجدهمین دانشمند قرار دارد.
همچنین در رتبه‌بندی برترین مؤسسات سرمایه‌گذار در زمینه تحقیقات شتر، دانشگاه تهران در رتبه هفتم جهان قرار گرفته است.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)
یافته‌های این ارزیابی کتاب‌سنجانه به تازگی در نشریه Frontiers in Veterinary Science منتشر شده و از مسیر پیوند زیر در دسترس است:

A century of “Camel Research”: a bibliometric analysis

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.