صدور مجوز فعالیت نخستین دهکده‌ فناوری دامپزشکی در دانشگاه شیراز

رئیس پردیس علم و فناوری کشاورزی و دامپزشکی شیراز گفت: پردیس (دهکده) علم و فناوری کشاورزی و دامپزشکی دانشگاه شیراز، به‌عنوان نخستین دهکده‌ فناوری دانشگاهی در کشور، موفق به دریافت مجوز فعالیت از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شد.
کد خبر  11147
خبر ویژه

به گزارش فاخته به نقل از دانشگاه شیراز، حامد دهقان‌پور اظهار کرد: دهکده فناوری دانشگاه شیراز با هدف زمینه‌سازی برای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان، جهت‌دهی سرمایه‌های اجتماعی به سوی کسب‌وکارهای فناورانه، گسترش زیست‌بوم‌های نوآوری و توسعه زیرساخت‌های لازم برای رشد فعالیت‌های دانایی‌محور بخش کشاورزی، دامپزشکی و منابع‌طبیعی و بر اساس دستورالعمل ایجاد پردیس‌های علم و فناوری مصوب شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم راه‌اندازی شده است.

وی افزود: توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی و امنیت‌غذایی و افزایش شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در این حوزه‌، تکمیل زنجیره‌ ارزش در بخش کشاورزی و دامپزشکی، توسعه نفوذ فناوری‌های تحول‌آفرین در بخش غذا و کشاورزی به‌ویژه در حوزه هوشمندسازی و پسماند کشاورزی و حمایت از رفع نیازهای فناورانه بخش کشاورزی فناوری مرتبط با بذر، توسعه فناوری‌های کشت بافت، تولید نشاء و نهاده‌های دامی از جمله مأموریت‌های این دهکده است.

رئیس پردیس علم و فناوری کشاورزی و دامپزشکی شیراز همچنین از فراخوان جذب هسته‌ها، شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در پردیس علم و فناوری کشاورزی و دامپزشکی دانشگاه شیراز خبر داد و تصریح کرد: فراخوان جذب هسته‌ها، شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان پردیس علم و فناوری کشاورزی و دامپزشکی در محورهای دامپزشکی، شیلات و آبزیان کشاورزی و صنایع تبدیلی هوشمندسازی کشاورزی و دامپزشکی ویژه بهار ۱۴۰۳ منتشر شده است.

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید.

دهقان‌پور اضافه کرد: هسته‌هایی که در این مرکز مستقر شوند از خدمات استقرار، آموزش‌های کسب‌وکار، مشاوره تخصصی و منتورینگ و ارائه خدمات تجاری‌سازی فناوری بهره‌مند می‌شوند.

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.