معاون آموزشی دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز:

استقبال دانشجویان دامپزشکی از رشته‌های کلینیکال/ دامپزشک، بیکار نمی‌ماند

معاون آموزشی دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به وضعیت رشته دامپزشکی، گفت: اگر دانشجویی توانمند باشد و صرفا برای دریافت مدرک تحصیلی نیامده باشد، قطعا بیکار نخواهد ماند.
کد خبر  10564
خبر مهم

به گزارش فاخته، دکتر مهدی زارعی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به زیاد بودن تعداد دانشکده‌های دامپزشکی در سطح کشور، ریزش دانشجو تاثیر زیادی روی رشته دامپزشکی نداشته است بلکه ورودی دانشجو در این رشته در حال حاضر از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حال کنترل شدن است.

وی افزود: از امسال ورودی دامپزشکی در دانشگاه شهید چمران اهواز در مهرماه ۲۰ نفر و بهمن‌ماه ۲۰ نفر بود که نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است. سال‌های گذشته به تعداد بالایی دانشجو پذیرفته می‌شد و این مساله روی بازار کار و اشتغال دانش‌آموختگان نیز تاثیرگذار بود که بعدها با مشکل پیدا کردن کار مواجه می‌شدند.

معاون آموزشی دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: امسال وزارت علوم تصمیم خوبی گرفت و اجازه نداد تعداد بالایی دانشجو در این رشته جذب شود. از این نظر تعداد دانشجویان کاهش یافته است اما به دلیل تعداد کم دانشجویان و یا استقبال نکردن داوطلبان نیست بلکه به دلیل کنترل درست از سوی وزارت است. 

زارعی با اشاره به وضعیت رشته‌های تخصصی دامپزشکی، بیان کرد: رشته‌های تخصصی دامپزشکی بسیار متنوع و در ۱۵ گرایش و تخصص هستند. عموما در چند سال اخیر گرایش داوطلبان بیشتر به سمت و سوی رشته‌های بالینی از جمله طب داخلی دام‌های کوچک و بزرگ، جراحی و مامایی و بیماری‌های تولیدمثل افزایش یافته و تعداد داوطلبان رشته‌های علوم پایه کاهش یافته است در حالی که رشته‌های علوم پایه و پاتوبیولوژی در گذشته بسیار مورد استقبال دانشجویان قرار می‌گرفتند.

وی افزود: با توجه به اینکه تعداد بیشتری از مردم تمایل به نگهداری پت یا سگ و گربه خانگی دارند، بنابراین بازار کار رشته‌های کلینیکال و بالینی دامپزشکی نیز افزایش یافته است. 

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید. 

زارعی عنوان کرد: درحال حاضر رشته‌ دامپزشکی یکی از بهترین‌ها در بازار کار ایران است؛ اگر دانشجویی توانمند باشد و صرفا برای دریافت مدرک تحصیلی نیامده باشد، قطعا بیکار نخواهد ماند. 

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.