کلاهبرداری در دیوار به بهانه فروش حیوانات خانگی

رئیس پلیس فتای استان یزد، از دستگیری فردی خبرداد که با انتشار آگهی جعلی فروش حیوانات خانگی در سایت دیوار اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد.
کد خبر  11443
plus

به گزارش فاخته به نقل از ایمنا، حسن ابوالحسینی اظهار کرد: در پی شکایت فردی مبنی بر اینکه از طریق سایت دیوار قصد خرید یک پرنده را داشتم و به همین منظور مبلغی را برای فروشنده واریز کرده‌ام ولی دیگر پاسخگو نبوده، موضوع پس از کسب دستور از مرجع قضائی مورد پیگیری کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: کارگاهان اداره مبارزه با جرایم سایبری پلیس فتا پس از انجام اقدامات فنی و تخصصی، توانستند فرد کلاهبردار را شناسایی و دستگیر کنند.

رئیس پلیس فتا استان یزد بیان کرد: متهم دستگیر شده ابتدا در بازجویی‌های اولیه و فنی مأموران پلیس قصد انکار جرم خود را داشت که پس از مشاهده مدارک مستدل و غیر قابل انکار، به جرم خود اقرار و از کلاهبرداری ابراز پشیمانی کرد.

وی با اعلام هشدار به مردم ادامه داد: برخی افراد سودجو با درج آگهی دروغین در سایت‌ها اقدام به کلاهبرداری با دریافت ودیعه برای رزرو کالا می‌کنند، در حالی که هیچ‌گونه کالایی رد و بدل نمی‌شود و فرد کلاهبردار نیز دیگر پاسخگو تماس‌ها نیست.

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید.

ابوالحسینی تصریح کرد؛ عموم مردم در صورت بروز هرگونه مشکل و مواجهه با جرایم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا از راهنمایی مستقیم کارشناسان استفاده کنند و یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir و ثبت درخواست در قسمت درخواست‌های مردمی و یا با شماره‌گیری ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری به جهت استفاده از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی خود اقدام کنند.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.