گام هایی هدفمند در راستای لوکس جلوه دادن خدمات دامپزشکی!

قیاس مع‌الفارق؛ دست انداز در مسیر ابلاغ تعرفه های دامپزشکی؛ + پی نوشت فاخته

مقایسه ای غلط و دودی که به چشم دامپزشکان می رود!
کد خبر  11196
خبر مهم

به گزارش فاخته، پیرو انتشار تصویری در فضای مجازی، روزنامه اطلاعات نیز به عنوان یک رسانه کهنه کار و مورد وثوق بسیاری از افراد همسوی خود در این باره نوشت:

قیمت‌های ویزیت و معالجه حیوانات در یکی از کلینیک‌های دامپزشکی از ۴۰۰ هزار تومان شروع می‌شود.

در شبکه های اجتماعی آمده است: عکسی در فضای مجازی منتشر شده که قیمت‌ های ویزیت و معالجه حیوانات در یکی از کلینیک‌ های دامپزشکی را نشان می‌ دهد. این قیمت‌ ها به قدری بالا هستند که باعث تعجب و ناراحتی بسیاری از مردم شده‌ اند.

همانطور که در عکس بالا می بینید، قیمت ویزیت اولیه برای سگ و گربه ۴۰۰ هزار تومان و ویزیت تخصصی ۵۰۰ هزار تومان درج شده است. هزینه‌های مربوط به خدمات درمانی مانند ضد انگل تزریقی، تزریق واکسن هاری و...   نیز به همین نسبت بالا هستند.

برای مثال، هزینه انجام تزریق داخل مفصلی ۷۵۰ هزار تومان و گچ گیری سگ بزرگ ۲ میلیون تومان است.

این قیمت‌ ها در حالی است که حقوق و دستمزد بسیاری از مردم به اندازه کافی برای تامین هزینه‌ های زندگی روزمره کافی نیست، چه برسد به پرداخت چنین هزینه‌ های هنگفتی برای ویزیت و معالجه حیوانات خانگی.

انتشار این عکس موجی از واکنش‌ ها را در شبکه‌ های اجتماعی به دنبال داشته است. بسیاری از مردم از این موضوع ابراز ناراحتی کرده‌ اند و خواستار نظارت بیشتر بر قیمت‌ گذاری خدمات دامپزشکی شده‌ اند.

برخی از کاربران نیز در نظرات خود نوشته‌اند که مجبور به صرف‌ نظر کردن از درمان حیوانات بیمار خود به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه‌ ها شده‌اند.

گفتنی است این قیمت‌ ها فقط مربوط به یک کلینیک دامپزشکی در استان فارس است و ممکن است در سایر کلینیک‌ ها و استان‌ ها متفاوت باشد.

فاخته- پنجم فروردین ماه امسال، تعرفه های خدمات پزشکی در جلسه هیات دولت با افزایش 36 درصدی تصویب شد (اینجا) که جدا از زمان مناسب این تصویب، سبب برخی نارضایتی هایی که شد که درخواست افزایش 45 درصدی را مطرح کرده بودند. این مورد در حالی عنوان شد که تا امروز، 31 فروردین ماه، خبری از ابلاغ تعرفه های درمانی دامپزشکی نیست و البته روال سالیان قبل، این امر را طبیعی نشان می دهد چرا که برخی سال های قبل عمدتا سابقه داشته که گاها تا پایان سال هم این تعرفه ها ابلاغ نشده است!

اما بپردازیم به موضوع اخیر که عکس این بنر، همچون منوی رستوران ها در فضای مجازی دست به دست می شود و این ارقام به عنوان تعرفه رسمی خدمات کلینیک های دامپزشکی نشان داده شده در حالیکه همه دامپزشکان می دانند تعرفه های درمانی حیوانات خانگی، توافقی بوده و لذا طبیعی است ارقام خدمات از یک  کلینییک تا کلینیک دیگر متفاوت باشد.

اما اینکه این ارقام از سوی برخی افراد و حتی پزشکان در فضای مجازی می چرخد و منتشر می شود و با تفاسیر غیرکارشناسی و گاها متعصابانه همراه و از جمله اینکه سعی در لوکس نشان دادن خدمات دامپزشکی شده و از طرفی، قیاس این خدمات با خدمات پزشکی به جرات باید گفت؛ قیاسی است مع الفارق که هیچ جایگاهی ندارد و صرفا می تواند در مسیر ابلاغ نزدیک به خط تورم تعرفه های دامپزشکی نیز سنگ اندازی نموده و همین رشد ناچیز را نیز مانع شود.

لذا توصیه می شود به جهت سوء استفاده از اینگونه اقدامات و آسیب به تمامی صنف، از انتشار گسترده و در فضای عمومی این ارقام به طور اکید پرهیز شود و البته صنوف مرتبط روشنگری لازم را انجام داده و با کمک صنف دامپزشکان در انتشار هرچه  بیشتر این موضع گیری در فضای مجازی گام موثری بردارند.

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید.

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
آنچه شما گفته اید
  • دامپزشک
    می گوید:
    کجای این رقم ها زیاده؟ برید ببنید مطب پزشکان چقدر باید برای یک مراجعه معمولی هزینه کنید.
  • ناشناس
    می گوید:
    دقیقا این یک قیاس بیخود هست و البته هدفمند
  • همکار
    می گوید:
    انجمن های صنفی باید این مواقع ورود کنند و اطلاع رسانی درست رو انجام بدن. این لوکس سازی خدمات دامپزشکی، یک اقدام هدفمند هست که در حال انجامه. در حالیکه خدمات دامپزشکی با محوریت پیشگیری از بیماری های مشترک هست
  • امید
    می گوید:
    توضیح جالبی داده بودید. ممنون
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.