روزهای سخت حیوانات خانگی و خیابانی تحت سرپرستی در تعطیلات عید / حتی امکان مرگ آنها وجود دارد

بهترین راه حل برای جلوگیری از این تاثیرات منفی این است که قبل از مسافرت برای مراقبت از حیوانات خانگی و حیوانات خیابانی تحت حمایت خود برنامه‌ریزی کافی کنید و اگر نتوانستید برنامه ریزی کرده و فردی را برای مراقبت آنها پیدا کنید باید نسبت به مسئولیتی که قبول کردید، مسئول بوده و حتی از سفر صرف نظر کنید.
کد خبر  11069
خبر روز

به گزارش فاخته به نقل از رکنا، با ورود به سال نو بسیاری از افرادی که در خانه حیوانات خانگی نگه می دارند برای نگهداری آنان در مدت تعطیلات دچار مشکل می شوند.این افراد در بسیاری از مواقع این امکان را ندارند که حیوانات خانگی خود را به مراکز نگهداری و یا فرد قابل اطمینانی بسپارند بنابراین به ناچار در طول تعطیلات با یک چالش جدی مواجه می شوند حیوانات را در خانه تنها رها می کنند.

یکی از چالش های بزرگ صاحبان این حیوانات، نبود فضای نگهداری از حیوانات خانگی در مراکز اقامتی است و کمبود مراکز نگهداری حیوانات خانگی در کل کشور است و این کمبود باعث می شود که حیوانات در شرایط خطرناک تنها ماندن طولانی در روزهای تعطیل نوروز قرار بگیرند.آغاز سال نو برای بخشی از حیوانات خانگی آغاز روزهای سخت و جهنمی است.

تنها گذاشتن حیوانات خانگی و خیابانی تحت حمایت در تعطیلات عید

ترک کردن حیوانات خانگی به مدت طولانی بدون نظارت ممکن است تاثیرات منفی بر روی آنها داشته باشد. برخی از اثرات ممکن شامل موارد زیر است:

1. احساس تنهایی و اضطراب: حیوانات خانگی معمولاً به حضور صاحبان خود وابسته هستند و اگر به تنهایی بمانند، احساس تنهایی و اضطراب کرده و استرس بیشتری تجربه می کنند.

2. نقص تغذیه: اگر حیوانات خانگی به مدت طولانی تنها بمانند، یا به موقع غذا نخورن، باعث نقص تغذیه و مشکلات سلامتی شان می شود.

3. مشکلات رفتاری: تنهایی و عدم توجه  به مشکلات رفتاری در حیوانات خانگی منجر شود، مثلاً خرابکاری، گریه و ...

4. افزایش خطر بیماری‌ها: حضور دائمی صاحبان به معنای پرورش منظم و نظارت بر سلامت حیوانات خانگی است. ترک کردن آنها به تنهایی ممکن است باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف شود.

بنابراین، بهترین راه حل برای جلوگیری از این تاثیرات منفی این است که قبل از مسافرت برای مراقبت از حیوانات خانگی و حیوانات خیابانی تحت حمایت خود برنامه‌ریزی کافی کنید و اگر نتوانستید برنامه ریزی کرده و فردی را برای مراقبت آنها پیدا کنید باید نسبت به مسئولیتی که قبول کردید، مسئول بوده و حتی از سفر صرف نظر کنید.

رها کردن حیوانت خانگی غیر اخلاقی است

در همین راستا محمد کشمیری فعال حقوق حیوانات به خبرنگار رکنا گفت:تنها گذاشتن حیوانات  خانگی در ایام نوروز در خانه عملی غیراخلاقی،انسانی و دور از حقوق حیوانات است.

کشمیری در ادامه با تاکید بر اینکه مالکان حیوانت خانگی باید مسئولیت پذیر باشند گفت:کسی که حیوان خانگی دارد باید به حقوق حیوانات هم واقف باشد و مسئولیت نگهداری آن را هم به عهده بگیرد و برای درمان و رسیدگی های بهداشتی آن وقت بگذارد و هزینه کند.این طور نباشد که حیوان خانگی را بدون توجه به نیازهایش در خانه رها کنند.

ورود افراد غیر متخصص به نگهداری حیوانات خانگی

وی در ادامه با هشدار به اینکه در ایام تعطیل حیوانات خانگی خود را برای نگهداری به افراد بدون تخصص نسپارند افزود:تعداد پانسیونهای تخصصی نگهداری حیوانات در تهران و سایر شهرستانها به حد کافی نیست،برای همین برخی حیوانت خانگی خود را به افراد غیر متخصص می سپارند و ممکن است در این مدت مشکلاتی برا این حیوانات از نظر تغذیه و بهداشت  به وجود آید.

تخلف در پانسیون های نگهداری حیوانات خانگی

کشمیری با تاکید براینکه نظارت بر نگهداری حیوانات خانگی در پانسیونها هم ضعف دارد گفت:متاسفانه نگهداری حیوانات خانگی در پانسیون ها هم توسط افرادی که تخصص ندارند انجام می شودو هیچ گونه نظارتی بر عملکرد این پانسیونها وجود ندارد.

انتشار عکس و فیلم حیوان خانگی در صفحات مجازی

وی افرود: فردی که حیوان خانگی دارد باید همه موارد مورد نیاز آن را پیش بینی کند و مسئولیت هزینه های نگهداری آن را به عهده بگیرد، فقط به صورت نمایشی برای انتشار عکس و فیلم در صفحات مجازی نباشد.بسیاری از افراد برای نمایش دادن در فضای مجازی حیوان خانگی دارند و اصلا نسبت به حقوق آن اطلاعی ندارند.

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید.

کافی نبودن پانسیونهای نگهداری حیوانات 

کشمیری درباره افزایش پانسیونهای نگهداری حیوانات خانگی ادامه داد: این موضوع به میزان کاهش و یا افزایش در تقاضا  بستگی دارد و بنا به میزان افزایش تمایل مالکان حیوانات خانگی قابلیت راه اندازی مراکز خواهد داشت.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.