سرپرست تیم درمان پلنگ باغ وحش مشهد:

وضعیت «ارس» رو به بهبود است

سرپرست تیم درمان پلنگ باغ وحش مشهد از بهبود وضعیت جسمانی ارس خبر داد.
کد خبر  9602
خبر ویژه

به گزارش فاخته، ایمان محمدی آبیز در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: از روز شنبه ۱۷ تیرماه ۱۴۰۲ شرایط جسمانی ارس، پلنگ ۱۰ ساله باغ وحش مشهد ناپایدار شد و به محض اطلاع از اوضاع جسمانی ارس، تیم درمان تشکیل شده و همچنان، تلاش‌ها برای بهبود حال ارس ادامه دارد.  

وی افزود: از همان ابتدا، هر هفته نمونه‌برداری انجام شد که تا الان سه بار نمونه‌برداری انجام دادیم و در نمونه‌برداری اخیری که انجام شد وضعیت ارس خیلی بهتر شده است.

محمدی‌آبیز اظهار کرد: در حال حاضر روند بهبود ارس کاملا مشهود است و روز به روز وضعیت جسمانی‌اش بهتر می‌شود، خوب غذا می‌خورد و مجدد وزن‌گیری شروع شده است.

کارشناس مسئول اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی یادآور شد: بیماری ارس، غیرقابل برگشت و پیش‌رونده است و تلاش ما بر این است که این حیوان، ادامه حیات بهتر و راحت‌تری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: روند درمان زیر نظر متخصصان دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد همچنان ادامه دارد و امیدواریم که شرایط ارس روز به روز بهتر شود. 

سرپرست تیم درمان پلنگ باغ وحش مشهد پیش از این نیز در گفت‌وگو با ایسنا در باره بیماری ارس گفته است: بنا بر نتایج آزمایشهای تخصصی، ارس درگیر بیماری‌های مختلف کلیوی، کبدی و عفونت شدید است و بیماری اصلی ارس که ابتلای شدید به دیستمپر سگ‌سانان یا ( CDV) است، پیش‌رونده و غیرقابل برگشت است.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

گفتنی است: "ارس" توله پلنگ ایرانی است که در سال ۱۳۹۱ از متخلفان شکار و صید زنده‌گیری شد و در سالهای ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ این گونه ارزشمند که همچنان تنها پلنگ باغ وحش مشهد است، به دلایل نامشخص دچار حملات تشنجی و عصبی شد.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.