به سگ‌ها بگویید روزهای تعطیل گاز نگیرند، واکسن نیست!

دسترسی به واکسن هاری بطور ۲۴ ساعته آن هم در شرایطی که آمار سگ‌های ولگرد افزایش محسوسی داشته، معمولی‌ترین امکانی است که باید برای مردم فراهم شود اما بنا بر مستندات موجود، دسترسی به واکسن هاری با محدودیت‌هایی در ایام تعطیل مواجه است!
کد خبر  9549
خبر روز

به گزارش فاخته به نقل از برترین ها، پسر ۲۳ سالهٔ تهرانی، عصر چهارشنبه دچار سگ‌گزیدگی می‌شود. او می‌گوید به مراکز درمانی که مراجعه کردم گفتند واکسن هاری فقط در مرکز بهداشت تزریق می‌شود. چون مرکز بهداشت تعطیل بود مجبور شدم به‌جای واکسن هاری، واکسن کزاز ۹۰۰ هزار تومانی از جای دیگری تهیه کنم.

زن ۶۲ ساله اهل بومهن در تجربهٔ مشابه می‌گوید در این منطقه تعداد سگ‌های ول‌گرد زیاد است. روزی که من دچار سگ‌گزیدگی شدم مراکز بهداشت باز نبود و ۷۲ ساعت بعد واکسن هاری زدم. خوش‌شانس بودم که زخم سطحی بود.

درمانگاه هاری پاستور اما منکر بسته‌بودن مراکز بهداشت در روزهای تعطیل شده و می‌‌گوید آن‌ها 24 ساعته هستند اما از خدایشان است که واکسن نزنند!

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

اگر کسی به واکسن هاری دسترسی نداشت یک پزشک عمومی می‌گوید اولین کار پس از سگ‌گزیدگی شستن محل جراحت با آب و صابون است زیرا این کار تا حدی از بار ویروس هاری کم می‌کند اما واکسن باید نهایتا تا 24 ساعت بعد تزریق شود.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.