بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در پناهگاه حیات وحش انگوران مشاهده شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست زنجان گفت: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در پی کشف لاشه یک راس میش در پناهگاه حیات وحش انگوران از توابع شهرستان ماهنشان، مشاهده شد.
کد خبر  9300
خبر روز

به گزارش فاخته، محمدرضا یافتیان در گفت و گو با ایرنا افزود: پس از کشف لاشه میش، پایش منطقه با تعداد نیروهای بیشتر در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه علایم و مورد تازه ای تاکنون مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه با همکاری اداره کل دامپزشکی استان تمهیدات لازم جهت پیشگیری از شیوع این بیماری در حیات وحش استان اندیشیده شده است، اضافه کرد: ۲ مورد از پایش های صورت گرفته به صورت مشترک توسط دامپزشکان اداره کل دامپزشکی و محیط بانان و کارشناسان محیط زیست در منطقه حفاظت شده و پناهگاه حیات وحش انگوران صورت گرفته که مورد مشکوکی مشاهده نشده است.

این مسوول با بیان اینکه عدم واکسیناسیون دام های اهلی اصلی ترین دلیل شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (ppr) در حیات وحش است، تصریح کرد: با هماهنگی های انجام گرفته و براساس اعلام اداره کل دامپزشکی استان، واکسیناسیون تمامی دام های اهلی منطقه و حاشیه منطقه حفاظت شده انگوران انجام شده است.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

به گفته وی، در سال ۹۴ تعداد ۱۲۶ راس کل و بز در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم این استان بر اثر ابتلا به بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (ppr) تلف شد.

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.