رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

دانشگاه‌ها دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری حیات‌وحش راه‌اندازی کنند/در بُعد دامپزشکی حیات وحش خلا جدی علمی داریم

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه ما در بعد دامپزشکی حیات وحش خلا جدی علمی داریم گفت: برای نجات گونه‌های در خطر انقراض راه‌اندازی دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری حیات وحش ضروری است.
کد خبر  9208
خبر مهم

به گزارش فاخته به نقل از قدس آنلاین، علی سلاجقه به مناسبت هفته ملی محیط زیست در خصوص برنامه‌های سازمان حفاظت از محیط زیست برای بارداری ایران و پیشگیری از اتفاقاتی که سال گذشته برای توله‌های این یوزپلنگ رخ داد، گفت: ۲ یوز که نمونه ناقص از حیات وحش کشور بودند و از قاچاقچیان گرفته شده بودند را داشتیم که بنیه‌ای ضعیف داشتند و از توان مناسب برخوردار نبودند، این حیوانات در یک فرایند کاملاً عالمانه قرار گرفتند و حتی به مرحله بارداری هم رسیدند اما متاسفانه هر سه توله یوزشان تلف شدند.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ضمن اشاره به اینکه در بعد دامپزشکی حیات وحش خلا جدی علمی داریم، افزود: ما از کارشناسان حیات وحش، مجموعه دامپزشکی کشور و حتی دامپزشکان خارج از کشور استفاده کردیم در حالی که حتی در رابطه با بارداری حیوان اختلاف نظرهای فراوانی وجود داشت.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

وی ادامه داد: به دانشگاه‌ها و وزارت علوم پیشنهاد کردیم که دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری حیات وحش و حتی دوره گونه‌های خاص را داشته باشیم چراکه می‌طلبد برای نجات گونه‌های در معرض خطر این اتفاق در کشور رخ دهد.

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.