چهارشنبه / ۱۹ اردیبهشت / ۱۴۰۳

دامپزشک و مسئول بهداشتی باغ وحش مشهد در گفتگو با فاخته؛

تلف شدن ببر ۱۱ ساله ارتباطی با کم کاری سازمان دامپزشکی ندارد

دامپزشک و مسئول بهداشتی باغ وحش مشهد گفت: تلف شدن ببر ۱۱ ساله ارتباطی با کم کاری سازمان دامپزشکی ندارد.
کد خبر  10982
خبر مهم

به گزارش پایگاه خبری فاخته، دکتر کوروش هنرمند در خصوص علت تلف شدن یک قلاده ببر در مشهد، اظهار کرد: بر اساس کالبد شکافی که صورت گرفته، این حیوان هیچ بیماری عفونی ‌و مسمومیتی نداشته است. علت تلف شدن این حیوان گیر کردن غذا در گلو و استفراغ آن در هنگام شب بوده است.

وی ادامه داد: استفراغ در گربه سان ها به طور نرمال رخ می دهد و جز مکانیسم دفاعی آن ها محسوب می شود. متاسفانه در زمانی که غذا در گلو این حیوان گیر می کند نمی تواند آن را در هنگام استفراغ خارج کند و مسیر گلو را می بند و سبب تلف شدن این حیوان می شود.

دامپزشک و مسئول بهداشتی باغ وحش با بیان اینکه این ببر ۱۱ ساله  بالغ نر بوده است، تصریح کرد: تغذیه این حیوان مانند سایر حیوانات  مشخص شده بوده است که تغذیه آن شامل مرغ، گردن اسکلت مرغ، گوشت گوسفندی، کله پاچه گوسفندی و.... بوده است.

هنرمند با اشاره به اینکه این ماجرا قابل پیشگیری نیست و علت تلف شدن آن بیماری نبوده است، عنوان کرد: این اتفاق در هنگام شب رخ داده است هرچند اگر این اتفاق در روز هم رقم می‌خورد با توجه به وزن سنگین آن کمک خاصی نمی توانستیم انجام دهیم.

وی در خصوص ادعای معاونت محیط زیست استان مبنی بر کم کاری دامپزشکی و مسئول فنی، خاطرنشان کرد: در این زمینه نمی توان چیزی گفت اما برای بحث کالبد شکافی اداره کل دامپزشکی همه توان خود را انجام داد. این اتفاق یک حادثه ای است که نمی توان آن را پیش بینی کرد و این امر همواره در گربه سان ها رقم می‌خورد و این امر به کم کاری دستگاه دامپزشکی ارتباطی ندارد.

دامپزشک و مسئول بهداشتی باغ وحش مشهد گفت: ما همواره جهت حفظ سلامت حیوانات باغ وحش که شامل طیف وسیعی از حیوانات می‌شود نمونه گیری های دوره ای را انجام می دهیم. در خصوص پرندگان نیز بحث واکسیناسیون را به طور مرتب انجام می دهیم.

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید.  

هنرمند اضافه کرد: همچنین درمان های ضد انگل را برای علف خواران به صورت منظم انجام می دهیم. رعایت بهداشت خوراک یکی دیگر از برنامه های ما بوده که به صورت مرتب در حال انجام آن هستیم.

وی ادامه داد: موضوع خون‌گیری و بحث شاربن اسب ها و حیوانات نیز به طور جد در برنامه های ما است و مرتبا انجام می شود.

گفتگو: غزاله شهیدی

خبرهای مرتبط
برچسب ها
آنچه شما گفته اید
  • مینا
    می گوید:
    مهم اینه که دارن دنبال مقصر می گردن و به قول فاخته دیوار مسئول فنی دامپزشک از همه کوتاهتره
  • دامپزشک
    می گوید:
    حمایت از این دامپزشک در مقابل ادعاهایی که علیه او صورت گرفته لازم هست
  • داود
    می گوید:
    اکثر باغ وحش های ایران شرایط مناسبی برای نگهداری حیوانات ندارند. باید تعطیل بشن تا شهد این گونه تلفات نباشیم
  • سعید
    می گوید:
    بیچاره حیات وحش در باغ وحش ها ما
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.