توسط دانشجوی دکتری تخصصی ژنتیک دانشگاه آزاد صورت گرفت؛

ساخت دستگاه آزمایشگاهی تحقیقات و تست‌های آزمایشی حیوانات / ۲ ژن جدید ثبت شد

دستگاه آزمایشگاهی تحقیقات و تست‌های آزمایشی مرتبط با حیوانات آزمایشگاهی توسط دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد اختراع و ساخته شد.
کد خبر  10954
خبر ویژه

به گزارش فاخته به نقل از خبرگزاری علم و فناوری آنا، دستگاه آزمایشگاهی تحقیقات و تست‌های آزمایشی مرتبط با حیوانات آزمایشگاهی توسط دانشجوی دکتری تخصصی ژنتیک دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد اختراع و ساخته شد.

رامش رنجبر دانشجوی دکتری تخصصی ژنتیک دانشگاه آزاد شهرکرد و مخترع این دستگاه آزمایشگاهی درباره اهداف و کارایی اختراع خود به خبرنگار آنا گفت: این دستگاه متعلق به حوزه علوم آزمایشگاهی و علوم پایه است و به دلیل انجام دقیق مطالعات علمی پژوهشی و کاهش ضریب خطای انسانی و با ایده‌پردازی و طراحی مکانیسم‌های ساده به منظور تولید انبوه با توجه به تحریم‌ها و حفظ استقلال کشور، اقتصادی بودن برای پژوهشکده‌ها، آزمایشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی، دانشگاهی و رفع نیاز‌های مطالعاتی و تحقیقاتی محقق ساخته شده است.

به گفته‌ این پژوهشگر، کشف ژن از دو باکتری لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس و لاکتوباسیلوس برویس و ثبت در پایگاه داده NCBI آمریکا ژن‌های rRNA از دو باکتری لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس (Lactobacillus Acidophilus) و لاکتوباسیلوس برویس (Lactobacillus Bravis) گونه TP۷۱ در طی تحقیقات مطالعاتی کشف و پس از بررسی‌های لازم برای اطمینان از نبود توالی‌ها در پایگاه داده‌های معتبر به پایگاه داده NCBI ارسال شد و داوری نهایی صورت گرفت و در نهایت اسامی این دو ژن در پایگاه داده NCBI آمریکا ثبت شد.

رنجبر اظهار کرد: این دو ژن کدکننده‌ی rRNA مخفف (Ribosomal Ribonucleic Acid) هستند. ریبونوکلئیک اسید یا RNA یک ماکروملکول مهم است که در تمام سلول‌های بیولوژیکی وجود دارد و اساساً در سنتز پروتئین‌ها نقش دارد و به علاوه حاوی اطلاعات ژنتیکی مورد نیاز برای زندگی افراد است. rRNA نوعی RNA غیر کد کننده است که برای همه سلول‌ها ضروری است و سنتز پروتئین‌ها را در ریبوزوم‌ها انجام می‌دهد.

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید.  

این مخترع یادآور شد: این دستگاه آزمایشگاهی، یک دستگاه دارودرمانی، غذادهی، شبیه ساز شب و روز و اصوات برای انجام تست‌های تحقیقاتی حیوانات آزمایشگاهی است.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.