عرضه گوشت طیور کشتارگاه‌‌های کشور در تیرماه به 167 هزار تن رسید

وزن گوشت عرضه‌شده انواع طیور کشتار شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در تیر ۱۴۰۲ در مجموع ١٦٧ هزار و 349 تن گزارش شده که سهم گوشت مرغ بیش از سایر انواع طیور بوده است.
کد خبر  9579
خبر روز

به گزارش فاخته به نقل از فارس، نتایج طرح آمارگیری کشتار طیور کشتارگاه‌های رسمی کشور در ماه تیر سال جاری منتشر شد.

بر اساس نتایج این طرح، وزن گوشت عرضه‌شده انواع طیور کشتار شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در تیر ۱۴۰۲ جمعاً ١٦٧٬٣٤٩ تن گزارش شده، که سهم گوشت  مرغ بیش از سایر انواع طیور بوده است.

بر اساس نتایج این آمارگیری، گوشت مرغ با ١٦١ هزار و ٩٧٢ تن، ٩٦,٨ درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است. گوشت بوقلمون با ٢٬١١٦ تن و سایر انواع طیور با ٣٬٢٦١ تن، به‌ترتیب ١٫٢ درصد و ٢ درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه‌شده را به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در تیر ۱۴۰۲ با ماه مشابه سال ۱۴۰۱ نشان‌دهنده کاهش یک درصدی مقدار عرضه گوشت انواع طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور است. مقدار عرضه گوشت طیور در تیر ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال قبل برای مرغ  یک درصد، برای بلدرچین ٢٤ درصد، برای شترمرغ ۲۸ درصد کاهش، برای بوقلمون ٣ درصد و سایر انواع طیور ٢٨ درصد افزایش داشته است.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور در تیر ۱۴۰۲ نسبت به ماه قبل (خرداد) در حدود  ٣ درصد افزایش داشته است.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.