مکمل‌های غذایی و خوراک دام از جلبک اسپرولینا تولید شد

محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید انواع مکمل های غذایی و دارویی و مکمل های دام و طیور برپایه جلبک اسپرولینا شدند.
کد خبر  9889
فاخته پلاس

به گزارش فاخته به نقل از ایرنا، وحید محمدی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان صنایع غذایی برکه سبز ماد آسیا درمورد این دستاورد گفت: این شرکت از سال ۹۵ به جمع شرکت های دانش بنیان پیوست و به عنوان اولین شرکت در استان مرکزی موفق به دریافت گواهینامه « های تک» از مرکز توسعه فناوری و صنایع پیشرفته است.

وی یادآور شد: این شرکت نخستین شرکت دانش بنیان فعال در زمینه تولید انواع مکمل های غذایی برپایه میکرو آلگ‌های اسپرولینا در ایران است که موفق به دریافت نشان سیب سلامت از سازمان غذا و دارو شده‌ و به تولید انواع میکروارگانیسم بر پایه جلبک اسپرولینا و کلرلا جهت تولید انواع مکمل های غذایی انسان به شکل پودر، کپسول و قرص و همچنین انواع مکمل دام و طیور اشتغال دارد. انواع میکروارگانیسم‌های پروبیوتیک مورد مصرف در صنایع، انواع مکمل دارویی و غذایی انسان به شکل کپسول، انواع مکمل دارویی و غذایی انسان به شکل پودر و مکمل دامپزشکی بر پایه جلبک/ گیاه از تولیدات این شرکت محسوب می شود.

این فناور درخصوص خواص جلبک اسپرولینا هم گفت: این نوع از جلبک برای افرادی که از فقر آهن، پروتئین و املاح معدنی رنج می برند، گزینه مناسبی است و همچنین از آن جهت که توانایی خاصی در پاکسازی کبد دارد، برای بیماران کبدی بسیار می تواند مفید باشد. تقویت حافظه، کاهش عوارض ناخوشایند شیمی درمانی، کمک به درمان MS، کمک به دفع سموم ناشی از آلودگی های صنعتی و .... از دیگر فوائد این نوع از جلبک محسوب می‌شود.

محمدی ادامه داد: از ویژگی های تغذیه ای اسپیرولینا برای ورزشکاران می‌توان به منبع غنی از پروتئین اشاره کرد، پروتئین نه تنها به حفظ توده عضلانی و استخوانی کمک می‌کند، بلکه برای رشد بدن ضروری است، به همین دلیل ورزشکاران در طول رژیم خود مصرف پروتئین را چه از طریق مواد غذایی اسپیرولینا، شیر، سویا، گوشت، مرغ و ... و چه از طریق مکمل ها در اولویت قرار می دهند. بیش از درصد ۶۰ درصد از وزن خشک اسپیرولینا پروتئین است. همچنین تامین هشت اسید آمینه ضروری اعم از هیستیدین، ایزولوسین، لوسین، لیزین، متیونین، فنیل آلانین، ترئونین و والین و ۱۰ اسید آمینه غیر ضروری اهمیت این نوع از جلبک را برای ورزشکاران دو چندان می کند.

براساس اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، وی با بیان اینکه نمونه های مشابه دیگری از فرآورده های جلبک اسپرولینا هم در کشور تولید می شود، خاطرنشان کرد: جلبکی که از سوی شرکت دانش بنیان صنایع غذایی برکه سبز ماد آسیا تولید می شود از کیفیت بیشتری برخوردار بوده، پروتئین بیشتری دارد، از رنگ مناسبی بهره‌مند بوده، بدون بو است و بسته بندی مناسبی دارد و اینها مزیت نسبی این جلبک نسبت به دیگر نمونه ها مشابه است.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان یادآور شد: بستر تهیه مواد اولیه این محصول را محیط زیست و بانک های سویه (بانک جهانی جلبک) معرفی کرد و در خصوص بازار این محصول گفت: «علیرغم اینکه در داخل بازار خوبی داریم اما هنوز به حوزه صادرات ورود نکرده ایم.

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.