«رازی» ۹۲درصد نیاز کشور به واکسن‌های دامی را تولید می‌شود

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی، گفت: بیش از ۹۲ درصد نیاز کشور به واکسن های دامی در موسسه رازی تولید می شود و باقی نیاز بازار توسط واکسن سازان داخلی فراهم می‌شود.
کد خبر  9426
خبر روز

به گزارش فاخته به نقل از فارس، علی اسحاقی، رییس موسسه سرم سازی رازی، در حاشیه بازید از بیست و دومین نمایشگاه بین المللی دام، طیور و صنایع وابسته، گفت: عمده تحقیقات دامپزشکی موسسه رازی در زمینه تشخیص بیماری ها و توسعه محصولات جدید برای مقابله با بیماری های نوظهور و نوپدید است.

وی با بیان اینکه معرفی محصولات جدید و جذب مشتری از اهداف حضور موسسه رازی در نمایشگاه است، افزود: تولیدات موسسه رازی بالغ بر سه و نیم میلیارد دز انواع واکسن های پزشکی، دامپزشکی و سایر فرآورده‌های بیولوژیک است که حجم عمده تولیدات این موسسه را واکسن‌های طیور شامل می‌شود و قادر است با افرایش تولید واکسن‌های طیور، نیاز کشور تا ۶ میلیارد دز در سال را تأمین کند.

اسحاقی با اشاره به اینکه بیش از ۹۲ درصد نیاز کشور به واکسن‌های دامی در موسسه رازی تولید می‌شود، ادامه داد: باقی نیاز بازار توسط واکسن سازان داخلی فراهم می‌شود.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

وی در خصوص رویکردهای صادراتی این موسسه، گفت: وظیفه اصلی موسسه تامین نیاز داخل کشور است اما در حوزه پزشکی که ظرفیت تولید موسسه بیش از نیاز داخلی است، صادرات داریم و در فراورده‌های دام و طیور نیز، مازاد نیاز داخل صادر می‌شود.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.