چهار قلو زایی یک گاو در نیشابور

در پدیده‌ای نادر یک رأس گاو در شهرستان نیشابور ۴ گوساله به دنیا آورد.
کد خبر  11190
خبر روز

به گزارش فاخته به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور گفت: در بازدیدی که با همراهی دامپزشکان شبکه دامپزشکی نیشابور، از یک دامداری ۷۰۰ رأسی واقع در روستای شمسیه بخش مرکزی شهرستان انجام شد مشاهده شد که یک گاو این دامداری در اتفاقی نادر، ۴گوساله ماده و کاملا سالم به دنیا آورده است.

علی مبارکی با اشاره به اینکه؛ اصلاح نژاد دام یکی از عوامل بسیار موثر در این اتفاق است افزود: دامداری تلیسه دام با استفاده از تجربیات کارشناسان و با دارا بودن امکاناتی کامل و مجهز تحت نظر دامپزشکان و متخصصین تغذیه، توانسته زایش ۴قلو را در اولین زایمان یکی از دام‌های خود داشته باشد.

مرتضی لطفی مدیر مجموعه تلیسه دام نیز گفت: عامل این اتفاق نادر که در استان خراسان رضوی برای اولین بار اتفاق افتاده و در کشور و جهان هم کم نظیر است، تاثیر هورمون، تغذیه مناسب و اصولی دام در زمان قبل و بعداز بارداری است.

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید.

وی گفت:مجموعه دامداری تلیسه دام دارای سه بخش با ظرفیت ۳هزارو۵۰۰راس بصورت پرواری و شیری می‌باشد؛ که در حال حاضر دارای حدود ۲هزار و۵۰۰راس دام شیری و پروار است.

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.