دکتر زارعی در جلسه مشترک شورای مرکزی نظام دامپزشکی با رئیس و معاونین موسسه رازی:

قرارگیری بزرگان در شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی باعث شده این ترکیب، قوه عاقله و تصمیم‌گیر اساسی دامپزشکی کشور محسوب شود

به بهانه نود و نهمین سالگرد تاسیس موسسه تحقیقاتی واکسن و سرم‌سازی رازی، اعضای شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا جلسه مشترکی با رئیس و معاونین موسسه تحقیقاتی واکسن و سرم‌سازی رازی برگزار کرد.
کد خبر  10566
خبر مهم

به گزارش فاخته به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا، رئیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران به همراه دیگر اعضای شورای مرکزی نظام دامپزشکی، روز گذشته با حضور در موسسه تحقیقاتی واکسن و سرم‌سازی رازی ضمن عرض تبریک سالگرد تاسیس قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین موسسه تحقیقاتی واکسن و سرم‌سازی از مکان‌های مختلف موسسه رازی بازدید به عمل آورد.

«دکتر علی اسحاقی» رئیس موسسه تحقیقاتی واکسن و سرم‌سازی رازی، در ابتدای این جلسه مشترک، تاریخچه‌ای از موسسه رازی و کارهای تحقیقاتی انجام شده در آن، همچنین توضیحاتی در خصوص انواع فراوده‌ها و تولیدات موسسه بیان نمود.

وی در توضیح فعالیت‌های موسسه گفت: «مراجعه به نسخه حال حاضر و نسخه‌های پیشین اساسنامه تشکیل و فعالیت موسسه رازی و همچنین متن قانون مصوب مجلس شورای ملی نشان می‌دهد که تحقیق و تشخیص بیماری‌های عفونی حیوانی بویژه آنها که میان انسان و حیوانات مشترک می‌باشند و علاوه بر آن تولید فرآورده‌های بیولوژیک مورد نیاز برای پیشگیری و تشخیص این بیماری‌ها همواره جزو رسالت‌های موسسه بوده و همچنان خواهد بود.»

دکتر اسحاقی تولید فرآورده‌های بیولوژیک را یکی از مسئولیت‌های بزرگ موسسه دانست و ضمن تاکید بر تمرکز موسسه بر ساخت واکسن، از تحقیق و توسعه R&D به عنوان مسئولیت خطیر موسسه یاد نمود.

رئیس موسسه واکسن و سرم‌سازی رازی وظیفه و ماموریت اصلی موسسه را تولید فراورده‌های دامی دانست و تصریح کرد: «موسسه تحقیقاتی واکسن و سرم‌سازی رازی در حوزه تحقیقات دامپزشکی 15 آزمایشگاه تشخیصی دارد.»

وی یادآور شد: «در موسسه رازی تحقیقات و تولیدات بر اساس نیازهای جامعه صورت می‌گیرد. ارتباط بین صنعت و دانشجو از دیرباز وجود داشته و همچنان ادامه دارد.»

دکتر اسحاقی اظهار امیدواری کرد موسسه رازی بتواند در آینده نه چندان دور خیلی بهتر از گذشته پاسخگوی نیاز جامعه هدف دامپزشکی و درخواست‌های سازمان دامپزشکی باشد.

تولید واکسن باید به سمتی پیش برود که واردات به صفر برسد

در ادامه جلسه رئیس سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا ضمن تسلیت به مردم عزیز کرمان و محکوم نمودن فاجعه تروریستی کرمان، نابودی دشمنان و پایان فجایع هولناک را از خداوند متعال آرزو کرد.

دکتر حامد زارعی گفت: «خیلی مفتخر هستیم که در جمع دانشمندان و بزرگان موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی حضور داریم. قطعا این موسسه جایگاه فرهیختگان و دانش‌پروران بزرگ مملکت است.»

دکتر زارعی ضمن تشکر و قدردانی از میزبانی و زحمات موسسه، دکتر اسحاقی رئیس موسسه رازی را به حق رئیسی پرتلاش و خستگی‌ناپذیر دانست.

وی با بیان اینکه جایگاه امروز موسسه رازی، دستاوردی بسیار بزرگ است، تاکید کرد: «باید آن را دست بالا گرفت و به عنوان یک ارزش افزوده مهم تاریخ پزشکی و دامپزشکی کشور به همگان معرفی کرد و برای پویایی هر چه بیشتر به دنبال تخصیص ردیف بودجه‌ای مشخص و خاص برای موسسه بود.»

وی با اشاره به شاکله شورای مرکزی نظام د امپزشکی گفت: «همانطور که مستحضر هستید شورای مرکزی نظام دامپزشکی ج.ا.ا متشکل از 17 عضو می‌باشد که 8 عضو انتصابی آن همگی یا نمایندگان وزرا هستند و یا روسای سازمان‌های بسیار تاثیرگذار در حوزه‌های سلامت کشور و 9 عضو انتخابی که از فرهیختگان و بزرگان کشور هستند. قرارگیری همه این بزرگان در کنار هم باعث شده است شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی قوه عاقله و تصمیم‌گیر اساسی دامپزشکی کشور محسوب شود.»

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید. 

رئیس سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا در ادامه ضمن مرور و تقدیر از تولیدات موسسه رازی تاکید کرد: «به امید روزی که هیچ واردات واکسنی به کشور عزیزمان نداشته باشیم و شبکه تولید ما به حدی رونق گیرد که نیاز به واردات واکسن به صفر برسد. زیرا خدا را شکر تمامی ظرفیت‌های لازم برای این مهم در کشور وجود دارد.»

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.