ابلاغیه برنامه عملیاتی واکسیناسیون جمعیت دام سبک و سنگین کشور علیه بیماری تب برفکی

برنامه عملیاتی واکسیناسیون جمعیت دام سبک و سنگین کشور علیه بیماری تب برفکی در فاز اول سال ۱۴۰۲ جهت اجرا، تلاش مستمر جهت پوشش حداکثری جمعیت دامی در دوره زمانی طرح مورد تأکید ابلاغ شد.
کد خبر  9448
خبر ویژه

به گزارش فاخته به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، دکتر "وحید صالحی" سرپرست سازمان دامپزشکی کشور با صدور ابلاغیه ای برنامه عملیاتی واکسیناسیون جمعیت دام سبک و سنگین کشور علیه بیماری تب برفکی در فاز اول سال ۱۴۰۲ را مورد تاکید قرار داد.

بر اساس این ابلاغیه واکسیناسیون تب برفکی در فاز اول در دام سنگین و سبک روستایی و عشایری به طور همزمان در کل کشور به صورت رایگان صورت می پذیرد.

همچنین برنامه و زمان شروع طرح از ابتدای مرداد تا انتهای شهریور ماه به مدت دو ماه پیش بینی شده است .
بر اساس آنچه در این ابلاغیه آمده است این واکسیناسیون در فاز اول برنامه واکسیناسیون پوشش دام سنگین ۹۰ درصد و دام سبک ۷۰ درصد جمعیت دام را مورد انتظار دانسته و در عین حال افزوداه است: دام هایی که برای نخستین بار واکسینه خواهند شد، در صورت عدم اطمینان از سابقه واکسیناسیون دام‌های زیر یک سال سن ( بعد از ۲۱ تا ۲۸ روز) واکسن یادآور دریافت نمایند.

بر اساس این ابلاغیه تمامی ادارات کل دامپزشکی استان ها مکلف شده اند تا صرف نظر از شرایط جغرافیایی و مسائل مرتبط همگام با این طرح واکسیناسیون رایگان استان را اجرایی کنند و جمعیت دامی واکسینه بیش از یک ماه قبل از شروع طرح باید مجددا واکسینه شوند.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

سرپرست سازمان دامپزشکی کشور در این ابلاغیه یادآور شده عملکرد استان‌ها و حسن اجرای طرح از طریق اطلاعات ثبت شده در سامانه GIS، مراجعه حضوری به استان‌ها، و مانیتورینگ ایمنی متعاقب واکسیناسیون (PVM) ارزیابی خواهد شد. دکتر صالحی در بخشی از این ابلاغیه مسئولیت حسن اجرای این طرح را با مدیر کل دامپزشکی هر استان دانسته است.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.