به گزارش فاخته به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، دکتر «مجتبی نوروزی» معاون وزیر و رئیس این سازمان با صدور پیامی برگزیده شدن روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور برای چهارمین سال متوالی را تبریک گفت و افزود: این توفیق مهم از آنجا حائز اهمیت است که رویکرد محوری روابطعمومی سازمان دامپزشکی کشور به نوعی از جنس مراقبتهای بهداشتی بر روی کسبوکار است و تلاش میکند تا اطلاعات پیچیده و اصطلاحات دامپزشکی را برای عموم ساده و فراگیر کند تا ضمن تبیین دستاوردها و عملکردهای همکاران زحمتکش و خدوم در مناطق صعب العبور، تولید کنندگان و همچنین مصرف کنندگان نیز با شیوه بهداشتی تولید، نگهداری و مصرف آشنایی بالا پیدا کنند.
وی با بیان اینکه روابطعمومی کارآمد میتواند مراقبتهای بهداشتی را در مورد اینکه یک کسبوکار دامپزشکی چه میکند و چرا مهم است اعمال نماید، گفت: همکاران روابط عمومی دامپزشکی خوشبختانه توانستند با حداقل امکانات موجود کارایی حداکثری داشته باشند تا ضمن ایجاد حس غرور و افتخار برای همکاران تمام شبکه دامپزشکی کشور، اهمیت دامپزشکی در امنیت غذایی و حمایت از تولید را در مجموعه جهاد کشاورزی بیش از پیش در اذهان مخاطبان ماندگار نمایند.
خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)
دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور ابراز امیدواری کرد تا همکاران روابط عمومی در ستاد مرکزی و ادارات کل استانها با خلاقیت حداکثری و ایدههای جدید در راستای بازمهندسی وظایف سازمان دامپزشکی کشور بکوشند و از هر آنچه در چارچوب شرح وظایف روابط عمومی گنجانده شده است جهت پیشبرد اهداف و تسهیل و تسریع بازمهندسی وظایف سازمان دامپزشکی کشور استفاده کنند.
فاخته- ضمن تبریک این توفیق و آرزوی استمرار آن در سنوات بعدی، موارد را تحت عنوان مشکلات و چالش ها در خصوص روابط عمومی سازمان دامپزشکی که البته تمامی ساختار روابط عمومی اعم از ستاد و ادارات کل و شهرستان ها مورد نظر است و نه فقط ستاد مرکزی، به شرح زیر اعلام می دارد.
1. عدم وجود ساختار اداری در خور این حوزه، علیرغم تاکید مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین در تمامی بخش ها؛ در حال حاضر ساختار ادارای و تشکیلاتی روابط عمومی در سازمان، در حد «گروه» است حال آنکه این جایگاه در سازمان های هم عرض، اداره کل تعریف شده و فرد در راس آن نیز مدیر کل است با زیر بخش های مدیریتی، اداره و ... و به همین تبع، در ادارات کل نیز، جایگاه معمول، «اداره روابط عمومی» است که در ادارات کل دامپزشکی در حد یک کارشناس مسئول دیده شده است. همین نبود جایگاه، معضلی شده تا نه اعتبارات لازم به روابط عمومی تخصیص داده شود و نه نیروی لازم را بتواند جذب نماید. هر دو عاملی که پیشران حرکت روابط عمومی در روزگار فعلی است. از طرفی دیگر از آنهایی که سال های قبل و حدد یک دهه پیش، در زمان ایجاد و اصلاح چارت جدید سازمان دامپزشکی، جایگاه روابط عمومی را اینگونه دیدند سئوال داریم، با کدام منطق و استدلال، فکر کردید که یک نفر یا دو نفر در یک استان می توانند برای حوزه ارتباطی یک اداره کل هم برنامه ریزی کنند، هم اجرا کنند و هم ارزیابی اقدامات را داشته باشند آن هم با این طیف وسیع خدمات دامپزشکی و این قشر عظیم مخاطب؟
2. عدم نگاه تخصصی سازمان به روابط عمومی؛ سازمان دامپزشکی کشور، طی سنوات گذشته همواره بر تقویت جایگاه های فنی خود همت گماشته به همین نسبت از تقویت جایگاه های اجتماعی خود که به منزله پشتیبان دفاتر فنی هستند غفلت کرده؛ مصداق بارز این غفلت را می توان در جایگاه اداری بخش های نظیر؛ آموزش، روابط عمومی، حقوقی و ... دید و در این بین، با توجه به جایگاه والای روابط عمومی در تبیین مواضع و جایگاه سازمان، این بخش طی 2 دهه گذشته علیرغم تلاش و ایثار مدیران روابط عمومی در ستاد و استان ها نتوانسته آن گونه شاید و آن گونه که باید در حد و اندازه های واقعی برای نمایش خدمات ارزشمند سازمان دامپزشکی قد علم کند و البته متضرر نهایی، همکاران دامپزشکی در سراسر کشور شدند که به دلیل عدم معرفی صحیح خدمات خود در احقاق حق خود در بسیاری از موارد با چالش های زیاد روبرو شدند. لذا همانگونه که در دفاتر فنی سازمان، افراد با تخصص های مختلف علم دامپزشکی حضور داشته و فعالیت می کنند با توجه به گستره روزافزون فعالیت های ارتباطی به ویژه در فضای مجازی لازم است در روابط عمومی نیز پست ها و جایگاه های تخصصی متناسب با دنیای اطلاع رسانی دیده شود که امیدواریم در اصلاحات جدید چارت سازمان این مورد مد نظر قرار گیرد.
3. عدم سهمیه استخدامی در حوزه روابط عمومی؛ البته اذعان داریم که اولویت در اقدامات و جذب نیرو با بخش فنی است اما معتقدیم بخشی از جذب نیرو را نیز باید صرف بخش معرفی و تبلیغات سازمان کنیم تا طی سال های بعد بتوانیم با معرفی صحیح سازمان، از جایگاه محکم تری در احقاق حقوق خود برخوردار باشیم.
موارد دیگر تحت عنوان چالش ها هنوز وجود دارد اما در این مجال، از ذکر آنها صرف نظر کرده و صرفا به همین مقدار بسنده می کنیم. امید آن داریم تا سربازان عرصه اطلاع رسانی دامپزشکی در جهت رسیدن به جایگاه واقعی خود و دفاع از شان و منزلت حرفه مقدس دامپزشکی بیش از پیش توفیق داشته باشند و در پایان، این اقدام رئیس سازمان دامپزشکی در صدور این پیام را که حاکی از اشراف به حوزه روابط عمومی و نگاه کارشناسی به این بخش است را ارج می نهیم. قطعا توقع «تسریع و تسهیل بازمهندسی وظایف سازمان» که در پیام دکتر نوروزی آمده است، وظیفه و حساسیت کاری همکاران روابط عمومی سازمان و ادارات کل را دوچندان می کند.
این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.