با حضور همه دست اندرکاران و صاحب نظران قانون فواصل بهداشتی بازنگری شد؛

پایان مهلت هیئت مقررات زدایی به سازمان دامپزشکی

در حالی که هیئت مقررات زدایی پایان فروردین 1403 را به عنوان آخرین مهلت سازمان دامپزشکی برای صدور مجوز کسب و کار تعیین کرده بود اما هنوز عملی نشده است.
کد خبر  11211
خبر مهم

به گزارش فاخته به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،  نوروزی، رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه براساس مصوبه هیئت مقررات زدایی، از امروز باید دستورالعمل‌های جدید در درگاه ملی مجوز‌ها بارگذاری شود گفت: سازمان دامپزشکی به زودی  دستور العمل جدید فواصل و حرایم بهداشتی را به استان‌ها ابلاغ  خواهد کرد.

بعد از ۵۰ سال در جلسه‌ای ۴ ساعته در سازمان دامپزشکی کشور با حضور همه دست اندرکاران و صاحب نظران قانون فواصل بهداشتی بازنگری شد و تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار و مشارکت مردمی نتیجه این جلسه بود.

اما با توجه به صحبت های  رئیس سازمان دامپزشکی کشور و با پایان یافتن مهلت هیئت مقررات زدایی هنوز دستورالعمل جدید نهایی نشده است.

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید.

طبق آمارهای وزارت جهاد کشاورزی تاکنون بیش از 4 هزارو 400 متقاضی مجوز کسب و کار تولیدات دامی به خاطر آنچه فواصل بهداشتی نامیده می شود بلاتکلیف مانده است.

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
آنچه شما گفته اید
  • ییر
    می گوید:
    بسیاری از مقررات سازمان دامپزشکی دست و پاگیر و قدیمی و تورم زا هستند و باید حذف شوند.
  • نوید ابراهیمیان
    می گوید:
    تسهیل در صدور پروانه ها و مجوز ها به این معنی نباید باشد که فواصل بهداشتی حذف گردند داشتن فواصل بهداشتی بین دو مکان تولید و یا وابسته به تولید یکی از راههای امنیت بهداشتی هست. بجای حذف فواصل،مشروط کردن تعدیل فواصل مد نظر قرار بگیرد
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.