اعزام ناظرین مقیم جهت بازرسی گوشت واردات نهاده های دامی از مبدا برزیل؛

افزایش روابط دو جانبه در زمینه بهداشت دام و دامپزشکی ایران و برزیل بررسی شد

با حضور دکتر مجتبی نوروزی معاون وزیر و رییس سازمان دامپزشکی و آقای «ادواردو ریکاردو گرادیلونه نتو»، سفیر جمهوری فدراتیو برزیل ایران، جلسه ای با موضوع بهداشت دام و دامپزشکی در سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد.
کد خبر  11153
خبر مهم

به گزارش فاخته، در این جلسه دکتر نوروزی ضمن تاکید بر عضویت دو کشور در گروه بریکس BRICS( قدرت‌های نوظهور اقتصادی جهان ) خواستار تشکیل کمیته مشترک دامپزشکی در این گروه شدند تا استانداردهای مشترکی در زمینه بهداشت دام و دامپزشکی توسط این کشورها تدوین و زمینه ای برای افزایش مبادلات تجاری در زمینه محصولات دامی فراهم آید.
 
 آقای گرادیلونه نتو ضمن ابراز خوشنودی از این پیشنهاد در آستانه ورود ایران در سال ۲۰۲۴ به این گروه، خواستار تبادل اطلاعات و جزییات در زمینه بهداشت دام و دامپزشکی به منظور حمایت از این پیشنهاد در اجلاس آینده کشورهای عضو بریکس شد. 
  دکتر نوروزی در خصوص فرایند واردات گوشت قرمز و دام زنده از کشور برزیل که از سال های قبل سابقه داشته و ظرفیت بالای آن کشور در زمینه قرنطینه و بهداشت دام توضیحاتی را ارائه نمود.
در این دیدار همچنین در خصوص اعزام ناظرین مقیم جهت بازرسی گوشت در کشور برزیل ونیز واردات نهاده های دامی مطرح گردید .
 
 خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید.

در پایان آقای گرادیلونه نتو خواستار افزایش ارتباطات دو کشور در زمینه کشاورزی و دامپزشکی شد.
 
لازم به ذکر است در این دیدار مدیر کل آمریکای وزارت خارجه ،معاون سفیر برزیل،رایزن اقتصادی سفارت برزیل و مدیران امور بین الملل سازمان دامپزشکی کشور حضور داشتند

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.