بدرقه صمیمانه هیات سنگالی به مقصد داکار با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور

آیین بدرقه هیات سنگالی شرکت کننده در دوره آموزشی سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد
کد خبر  10994
خبر مهم

به گزارش فاخته به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، در آیین بدرقه هیات سنگالی شرکت کننده در دوره آموزشی به میزبانی این سازمان که عمدتا به بررسی شرایط مدیریت بهداشتی مزارع آبزی پروری و بعضا نیز دامپروری اختصاص داشت؛ دکتر "مجتبی نوروزی" معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور ضمن خیر مقدم به مدیران وزارت امور خارجه و همچنین سفرای دو کشور ایران و سنگال  و همکارانش در امر آموزش، از هیات سنگالی بابت تلاش در یادگیری و در آینده نزدیک انتقال این آموخته‌ها به سایر همکاران خود در کشور سنگال تقدیر و تشکر کرد.
 وی با ابراز امیدواری از اینکه این دوره واجد تجربیات ارزنده برای کشور مسلمان سنگال بوده باشد و برکات آن در امر رونق تولید و بهره وری آبزی‌پروری و دامپروری آن کشور تاثیرگذار باشد، بر اهمیت خودباوری و تلاش جوانان هر دو کشور تاکید کرد و افزود: هر‌آنچه از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران دیدید، حاصل تلاش و خلاقیت جوانان زیر 30 سال ایرانی است و این امر نوید روزهای پرفروغی را برای کشور ما و همچنین کشورهایی همچون سنگال در قاره آفریقا خواهد داد.
 بنابراین گزارش، دکتر "حسن عسگری"، سفیر جمهوری اسلامی ایران در داکار (سنگال) نیز که به صورت وبیناری در این مراسم حضور یافته بود، ضمن تشکر از همّت وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی کشور در پیاده سازی بخشی از تفاهم نامه بین دو کشور در اجلاس مشترک دو ماه پیش که به ریاست دکتر نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی کشورمان در داکار برگزار شد گفت: شاید به جرات بتوان گفت که سریع‌ترین نتیجه یک اجلاس، برگزاری همین دوره آموزشی از سوی سازمان دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران برای هیات اعزامی به ایران بود که جای تقدیر دارد.
  در این مراسم، دکتر "علی‌اکبر رضایی"، رئیس اداره سوم آفریقا در وزارت امور خارجه نیز ضمن تشکر از مساعدت سازمان دامپزشکی کشور در انتقال یافته‌های علمی و تجربی جمهوری اسلامی ایران به هیات اعزامی از داکار سنگال به ایران اعلام کرد: در همین راستا دوره‌هایی نیز با مساعدت سازمان آموزش فنی و حرفه ای ایران برای کشورهایی از آفریقا برگزار گردید که از کشور سنگال نیز در آن حضور داشتند.
 در بخش‌های دیگری از این مراسم نیز سفیر سنگال در تهران از همکاری صمیمانه سازمان دامپزشکی کشورمان با هیات اعزامی از سنگال به ایران تقدیر و تشکر کرد و گفت: بر اساس گزارش‌های خوبی که به اینجانب از سوی حاضرین در این دوره رسیده است، دستاوردها و آموزش‌های بسیار خوبی داشته اند و از بابت این حضور، خشنودی خود و سایر اعضای هیئت را از تمام دست اندرکاران این دوره در جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کنم.

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید.

 لازم به ذکر است در بخش‌هایی از این مراسم نیز کلیپی از دوره های تدارک دیده شده برای هیات سنگالی در ایران که روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور تدوین کرده پخش شد و بیانیه ای نیز از سوی ریاست هیات سنگالی به رسم تقدیر از آموزش‌های ارائه شده صورت گرفت و مقرر گردید تا گزارش کاملی از آموخته و یافته‌های خود را نیز به سازمان دامپزشکی ایران ارسال نمایند.
 در انتها نیز هیئت آموزش دیده ی سنگالی از دکتر نوروزی معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی گواهی این دوره را دریافت کردند.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.