کمیته فنی - تخصصی جهاد دامپزشکی جهت ارائه بهتر خدمات ایجاد شده است

برگزاری افتتاحیه قرارگاه محرومیت زدایی جهاد دامپزشکی در شهرستان سملقان افتتاحیه قرارگاه محرومیت زدایی جهاد دامپزشکی در استان خراسان شمالی با حضور مسئول برگزاری اردوهای جهادی و سرپرست دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور در شهرستان سملقان برگزار شد.
کد خبر  10493
خبر روز

به گزارش فاخته به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، مراسم افتتاحیه قرارگاه محرومیت زدایی جهاد دامپزشکی با حضور دکتر امین اسدی مشاور معاون وزیر، رئیس روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور و مسئول جهاد دامپزشکی، دکتر رضا اسدی سرپرست دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور، جواد بهادری فرماندار شهرستان سملقان، دکتر حمید رمضانی مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی، سرهنگ حسن دوست جانشین سپاه، سرهنگ غلامی بسیج عشایری، مهندس ایزدی مدیر جهاد کشاورزی و یدالله ساجدی رئیس امور عشایر شهرستان، در شبکه دامپزشکی مانه و سملقان برگزار گردید.

در این مراسم دکتر حمید رمضانی مدیر کل دامپزشکی استان ضمن خوش امدگویی، موقعیت جغرافیایی و وضعیت جمعیت دامی شهرستان سملقان را مطرح و آن را گذرگاه کوچ عشایر برشمرد.

وی گزارشی از برگزاری ۲۶ اردوی جهاد دامپزشکی و اقدامات جهاد محور دامپزشکی استان ارائه نمود.

دکتر امین اسدی در این مراسم گفت: با همکاری سازمان‌های دولتی و حاکمیتی قرارگاه محرومیت زدایی جهاد دامپزشکی شامل سپاه، بسیج عشایری، بسیج سازندگی ، سازمان عشایری ایران و پایگاه بسیج سازمان دامپزشکی کشور، ایجاد شد که به دنبال آن خدمات رسانی در مناطق محروم و صعب العبور کشور از خرداد ۱۴۰۱ بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص رفع موانع با اقدامات جهادی شروع گردید.

وی افزود: سازمان دامپزشکی کشور مفتخر است به عنوان اولین سازمان دولتی که در قرارگاه محرومیت زدایی سپاه دارای کد تخصصی می‌باشد به عنوان الگویی برای سایر ارگان‌ها نام برده شود.

مسئول برگزاری رزمایش های جهاد دامپزشکی کشور ادامه داد: سازمان دامپزشکی کشور با به کارگیری نیروهای فنی و تخصصی اعم از دولتی و خصوصی و دانشجویان، گروهای جهادی را ایجاد کرده و تا به امروز ۲۰۰۰ رزمایش شهرستانی و استانی در کشور که منجر به ۲۵ میلیون خدمات رایگان اعم از آموزش و ترویج، واکسیناسیون درمان و تشخیص و ... شده است .

وی امید آفرینی در مناطق محروم در راستای جهاد دامپزشکی را جز اولویت‌های برگزاری اردوهای جهاد دامپزشکی برشمرد.

وی ادامه داد: کمیته‌های فنی و تخصصی جهاد دامپزشکی با همکاری مستمر دفاتر سازمان دامپزشکی به ویژه دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی به صورت برنامه‌ریزی شده و علمی ایجاد شده است.

مسئول برگزاری اردوهای جهاد دامپزشکی مباحث تحقیقاتی و پژوهشی ویژه دانشجویان در اردوهای جهاد دامپزشکی و آموزش به دانشجویان در حوزه واکسیناسیون در جهت پیشگیری از آسیب به خود و سرمایه‌های دامی را مطرح نمود.

دکتر امین اسدی بر آموزش و ترویج در راستای تحقق شعار پیشگیری بهتر از درمان است تاکید نمود.

در ادامه مراسم دکتر رضا اسدی سرپرست دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی برگزاری اردوهای جهاد دامپزشکی را بهترین تبلیغ عملیاتی در جهت ارائه خدمات به دامداران و جامعه و حفظ سرمایه‌های دامی کشور دانست و نیروهای فعال در اردوهای جهاد دامپزشکی را به عنوان بازوی توانمند حوزه بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی در عرصه‌های روستاها برشمرد.
وی افزود: خدا را شاکریم که جزو کشورهایی هستیم که با طغیان بیماری‌های دامی مواجه نیستیم و تمامی بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و حیوان تحت کنترل می‌باشد و اقدامات پیشگیرانه سازمان دامپزشکی کشور از جمله برگزاری اردوهای جهاد دامپزشکی یکی از مؤلفه‌های این امرمی‌باشد.

فرماندار شهرستان سملقان با اشاره به خدمات دامپزشکی به ویژه در معیشت مردم و سلامت سبد خانوار از زحمات دامپزشکی تقدیر و تشکر نمود.وی دامپزشکی را جهاد محور و خدمات دامپزشکی را علاوه بر پدافند غیرعامل، پدافند عامل نیز دانست.

در پایان از دانشجویان فعال در اردوهای جهاد دامپزشکی خراسان شمالی تقدیر به عمل آمد.

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید. 

در این سفر یکروزه از بیست و هفتمین اردوی جهادی دامپزشکی در روستاهای تازه یاب و تاجیک بازدید بعمل آمد.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.