سرپرست دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی مطرح کرد:

پوشش صددرصدی واکسیناسیون دام‌های عشایری علیه بروسلوز

سرپرست دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور از مراقبت فعال سازمان دامپزشکی علیه بیماری بروسلوز در دام‌های عشایری خبر داد و گفت: کلیه دامداران اعم از دامداران عشایر همیشه اصول بهداشتی و قرنطینه‌ای را در مورد دام‌های خود رعایت کنند.
کد خبر  10468
خبر ویژه

به گزارش فاخته، رضا اسدی در گفت‌وگو با ایانا بیان کرد: سازمان دامپزشکی بر اساس ساختار و وظایف محوله در حوزه بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی، در قالب کنترل و پیشگیری از بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، به‌صورت مستمر و سالانه برنامه‌های مدون و هدفمندی را اجرا می‌کند.

وی اضافه کرد: این برنامه‌ها از جمله انجام اقدامات کنترلی در دام‌های عشایر، علیه بیماری بروسلوز است. کنترل و پیشگیری و مبارزه با این بیماری، در دام‌های عشایر، در قالب برنامه‌های واکسیناسیون هم در دام سنگین و هم در دام سبک مطرح است و تمام دام‌های سنگین و سبک عشایری واجد شرایط در کشور تحت برنامه واکسیناسیون علیه بیماری بروسلوز قرار می‌گیرند.

اسدی ادامه داد: از سوی دیگر سیستم مراقبت و پایش برای کلیه بیماری‌های دامی ازجمله بیماری بروسلوز از طریق حضور میدانی کارشناسان خبره دامپزشکی و همچنین تست‌های تشخیصی عملیاتی می‌شود و درنهایت هدف نهایی از این اقدامات کاهش و همچنین پیشگیری و کنترل بیماری بروسلوز است.

سرپرست دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی از برنامه‌های سازمان دامپزشکی در تمام استان‌های عشایرپذیر اشاره کرد و گفت: بر اساس واکسیناسیون و کاهش میزان کانون‌های تب مالت، در حال حاضر شیوع گسترده یا اپیدمیک در ارتباط با بیماری بروسلوز در دام عشایر را نداریم و شیوع این بیماری به کانون‌های انفرادی محدود شده است و به محض شناسایی کانون، تمام دام‌های اطراف در شعاع مشخصی علیه این بیماری واکسینه می‌شوند.

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید. 

وی یادآور شد: بر اساس برنامه سازمان دامپزشکی کشور تمام دام‌های عشایر واجد شرایط، باهدف ایجاد ایمنی کامل و صددرصدی در طول سال تحت پوشش واکسیناسیون قرار می‌گیرند و تمام واکسن‌هایی که از طریق شبکه دولتی سازمان دامپزشکی انجام می‌شود کاملاً رایگان است.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.