پاسخ روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور در خصوص مقاله غذاهای حرام گوشت در منوی رستوران های تهران

روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور در خصوص مقاله غذاهای حرام گوشت در منوی رستورانهای تهران جوابیه صادر کرد.
کد خبر  10105
خبر مهم

به گزارش فاخته در جوابیه سازمان دامپزشکی کشور آمده است:

«بر اساس قانون نظارت شرعی بر ذبح و صید، مصوبه اسفند ۱۳۸۷ مجلس شورای اسلامی و همچنین با استناد به قانون سازمان دامپزشکی کشور مصوب سال ۱۳۵۰ برابر ضوابط نسبت به صدور مجوز واردات آبزیان و رعایت ضوابط شرعی و همچنین نظارت نمایندگی محترم ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور برابر دستورالعمل‌ها در وزارت جهاد کشاورزی ، این سازمان اقدام می نماید .
لذا بدیهی است در زمان واردات، کلیه نظارت‌های شرعی بر فرآیند واردات صورت می پذیرد و لازم بذکر است به علت نظارت‌های مستمر و موانع قانونی بر تولید آبزیان حرام گوشت، تولید آنها در کشور امکان پذیر نخواهد بود و در صورت مشاهده بلافاصله با آن برخورد قانونی قاطعانه خواهد شد .
حال چنانچه افرادی با هر نیت در فضای مجازی اقدام به آگهی تبلیغاتی می نمایند نمی تواند به تنهایی مستندی بر عرضه و فروش آبزیان حرام گوشت در رستوران باشد بلکه با توجه به قانون سازمان دامپزشکی کشور باید بر اساس بازرسی فنی از محل و طی مراحل قانونی این ادعا توسط بازرسین مورد تایید در این خصوص مشاهده و سپس مستند گردیده باشد که تاکنون گزارشی در این خصوص دریافت نگردیده است.
لازم به ذکر است چنانچه هرگونه تخلف از این جنس موضوعات تا به امروز رخ داده و گزارش بازرسی داشته برخورد قاطع با آن واحدها صورت پذیرفته است.

بیشتر بخوانید:

غذاهای حرام‌گوشت در منوی رستوران‌های تهران!

لذا ضمن تشکر از توجه برخی از اهالی رسانه مجددا درخواست می گردد اگر مستندی در این زمینه وجود دارد به سازمان دامپزشکی کشور اعلام نمایند تا بلافاصله مورد بررسی گردد و در صورت احراز تخلف برابر قانون اقدام لازم قاطعانه صورت پذیرد.»

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید. 

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.