معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور به مناسبت روز بازرسی گفت:

انتظار من از همکاران بازرسی در سازمان دامپزشکی کشور بسیار زیاد است

معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور بر اهمیت بازنگری اساسی و دگرگونی در فرایند بازرسی و نظارت بر عملکرد مدیریت و مالی مجموعه این سازمان در ستاد مرکزی و ادرات کل دامپزشکی استان‌ها تاکید کرد.
کد خبر  10089
خبر مهم

به گزارش فاخته به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، دکتر "مجتبی نوروزی"، معاون وزیر و رئیس این سازمان پس از تبریک "روز بازرس" به همکاران بازرسی سازمان در ستاد مرکزی و ادارات کل استان‌ها که به صورت برخط حضور داشتند اظهار کرد: پیش از تشریح نقطه نظراتم در خصوص اهمیت تقویت مقوله بازرسی در سازمان دامپزشکی کشور، جا دارد تا به تجربه ای تاریخی و درس آموز که غفلت از آن پس از رحلت پیامبر خسارات بسیاری به جامعه مسلمین وارد کرد اشاره نمایم.

وی در این رابطه به روایتی تاریخی در خصوص رفتارهای والیان در دوران پس از رحلت پیامبر اشاره کرد که به موجب آن استانداران بسیاری فاسد شدند و حتی چند دهه بعد موجب بروز واقعه دردناک عاشورا و شهادت سیدالشهدا(ع) و یاران ایشان شد.

معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور با استناد به همین تجربه و لزوم درس از آن وقایع بر اهمیت توجه به تاکیدات حضرت علی (ع) به مالک اشتر در امر حکومتداری اشاره کرد و گفت: اگرچه همکاران بازرسی زحمات بسیاری در ارائه گزارش و نظارت کشیده اند اما انتظار اینجانب از این عزیزان بسیار بیش از این‌هاست و باید هیچ نکته مفغولی در امر نظارت و بازرسی در تمام جوانب مالی، مدیریتی و ... باقی نماند.

دکتر «محسن ترلانی» مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت جهاد کشاورزی پیش از سخنان معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور به ایراد سخنانی پرداخت و پس از تبریک روز بازرسی و تسلیت وقایع تلخ و جنایت‌آمیز دژخیمان رژیم صهیونیستی و اهمیت تبلیغ رنجی که فلسطینیان می‌کشند گفت: دلیل تبریک خفیف روز بازرسی از سوی اینجانب این است که بازرسی جدی گرفته نشده است؛ چرا که اگر بازرسی و نظارت جدی گرفته می‌شد، فساد و سوء رفتار نیز رخ نمی‌داد.وی با بیان اینکه وقتی تهدیدها و آسیب‌ها مشهود است، چرا نباید نظارت و بازرسی را جدی گرفت، گفت: در این رابطه باید به هر نحو ممکن، مبادرت به اصلاح ساختار یا ابلاغیه‌های مؤثر جهت نظارت و بازرسی حداکثری کرد.

ترلانی پس از تشکر جهت تلاش‌ها و احساس مسئولیت دکتر مودودی معاون بازرسی سازمان دامپزشکی کشور اظهار کرد: از آنجا که در بازرسی جهاد کشاورزی برخی ایرادها در خصوص تعارض منافع در انتصابات وجود داشته است، باید در انتصاب مدیران بازرسی چشمان بینا منصوب کرد و مدیران ادارات کل دامپزشکی استان‌ها، ظرفیت‌های موجود در این رابطه را جدی بگیرند.

ترلانی ارتشاء و سوءاستفاده از موقعیت شغلی را دو مشکل شاخص رخ داده از بین تمام موارد موجود برشمرد و گفت: وقتی هرگونه فعل یا ترک فعل می‌تواند منجر به بروز اتفاقی به سود یا زیان جریانی گردد، اهمیت اشراف بر این مساله و ضوابط سلامت اداری بسیار حائز اهمیت است. لذا با توجه به جامعیت مناسب قانون نظام سلامت اداری، آن را جدی بگیرید، چون بسیاری از مسائل و قوانین در آن دیده شده است. مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت جهاد کشاورزی بر اهمیت آموزش همکاران تاکید کرد و گفت: دوره‌های آموزشی مداوم و پیوسته برای بازرسان در خصوص آنچه تخلف است یا نیست، امری ضروری است.

وی با اشاره به اهمیت امنیت سازمان دامپزشکی کشور در خصوص سلامت غذایی جامعه اظهار کرد: هرگونه خلل در این رابطه می‌تواند یکی از مهمترین ارکان امنیتی کشور را تهدید کرده و در معرض زیان قرار دهد.

ترلانی با تاکید بر این که ما در بازرسی با فساد مقابله می‌کنیم تصریح کرد: ما به نگاه امام راحل مبنی بر اهمیت مقابله با فساد جهت فراهم کردن بستر ظهور امام زمان (عج) باور داریم و نه آنها که بر این باور بودند که در صورت گسترش فساد امام زمان ظهور خواهد کرد.

لذا بازرسی و مبارزه با فساد امر مقدسی جهت زمینه سازی ظهور امام زمان (عج) است.

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

در ابتدای این جلسه، «دکتر حسین مودودی» معاون بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی سازمان دامپزشکی کشور نیز حضور داشت و به صورت پاورپوینت به اقدامات این معاونت در بازرسی و ارائه گزارش در خصوص نرخ شکایات و پاسخگویی و ... پرداخت.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.