معاون تولید و تحقیق فرآورده‌های بیولوژیک موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی عنوان کرد:

واردات بیش از نیاز واکسن‌های دامپزشکی، بلای جان تولیدکننده داخلی

معاون تولید و تحقیق فرآورده‌های بیولوژیک موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی گفت: واکسن های موسسه رازی با وجود رقابت آزاد با تولیدات شرکت های اروپایی، بخش بزرگی از بازار داخل کشور را در اختیار دارد که این نشان از کیفیت بالای این محصولات است.
کد خبر  10316
خبر ویژه

به گرزارش فاخته، محمدحسین فلاح مهرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا از واردات بی رویه واکسن های دام و طیور به کشور انتقاد کرد و گفت: موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی در حدود یک قرن است که تولید واکسن‌های دام و طیور را در دستور کار خود داده است و اخیراً تعدادی از شرکت‌های خصوصی نیز به تولید این واکسن‌ها ورود پیدا کرده و شرایط بهتری را برای کشور رقم زده‌اند.

وی ادامه داد: متاسفانه واردات برخی از واکسن‌ها از جمله واکسن‌های زنده به صورت بی رویه در حال انجام است که این  باعث آسیب به شرکت‌های تولید کننده داخلی در حال سرمایه گذاری است. نیاز است مسئولین سازمان دامپزشکی و وزارت جهاد کشاورزی با در نظر گرفتن میزان تولید واکسن در داخل کشور به مازاد نیاز واکسن مجوز واردات بدهند.

مهرآبادی با تاکید بر رقابتی بودن محصولات واکسن‌های تولیدی موسسه بیان کرد: در حال حاضر واکسن‌های حوزه طیور موسسه رازی به اذعان واردکنندگان خارجی، از نظر کیفیت کاملاً قابلیت رقابت با محصولات وارداتی را دارند. در حال حاضر مجموع واکسن‌های طیور ما ۳۵ درصد نیاز کشور را تامین می‌کند و تاکنون با در نظر گرفتن شرایط پرورش طیور صنعتی و اهمیت اثرگذاری واکسن برای صاحبان این مزارع، هیچگونه گزارشی از مشکلات بعد از مصرف واکسن نداشته‌ایم.

پیروزی تولید داخل در شرایط رقابت آزاد

وی افزود: از نظر قیمت نیز با وجود اینکه تمام مواد اولیه ما وارداتی و با ارز آزاد هستند، قیمت واکسن‌های ما بسیار پایین‌تر از قیمت‌های واکسن‌های وارداتی است. همین شرایط در ارتباط با واکسن‌های دامی نیز وجود دارد ولی شرکت های دیگر با تولید واکسن‌های چندگانه مزیت رقابتی نسبت به واکسن‌های موسسه رازی تعریف کرده اند که امیدواریم طی ماه‌های آینده این موسسه این مشکل را نیز حل کند و واکسن‌ها را به صورت چندگانه وارد بازار کند.

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید.

مهرآبادی در پاسخ به این سوال که با وجود رقابتی بودن تولیدات موسسه دلیل بازار پیدا کردن محصولات وارداتی چیست، گفت: شرکت‌های واردکننده از نظر تبلیغات و ارائه مشوق‌های خرید بسیار خوب عمل می‌کنند.  به نظر ما با توجه به در نظر گرفتن این شرایط که رقبای ما غالبا شرکت‌های بزرگ اروپایی هستند، بازار نزدیک ۳۰ درصد از واکسن‌های طیور و ۵۰ درصد واکسن‌های دوگانه و حدود 70 درصد از واکسن‌های دامی که موسسه واکسن و سرم سازی رازی  در فضای باز رقابتی و بدون هیچگونه محدودیت واردات در اختیار دارد که نشان از کیفیت خوب محصولات موسسه است.

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.