چهارشنبه / ۱۹ اردیبهشت / ۱۴۰۳

پلمب 3 داروخانه دامپزشکی به دلایل غیر منطقی از سوی اتحادیه صنف سم فروشان و گل فروشان مشهد؛

هر 3 داروخانه «فک پلمب» شده و مجددا شروع بکار کردند + پی نوشت فاخته

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد، گفت: بدنبال تعطیلی و پلمب 3 داروخانه دامپزشکی که به دلایل غیرمنطقی و خارج از ضوابط و مقررات، از سوی اتحادیه صنف گل فروش ها و فروشندگان سموم دفع آفات نباتی صورت گرفته بود به محض اطلاع رسانی به این شبکه، موضوع بلافاصله در دستور کار قرار گرفت و با پیگیری های انجام شده از سوی نهادهای مرتبط ظرف مدت یک روز از حالت پلمب خارج گردیدند.
کد خبر  11107
خبر مهم

به گزارش فاخته، دکتر محمد سیاح، اظهار داشت: داروخانه های دامپزشکی به استناد قوانین و آیین نامه های موجود، پروانه فعالیت خود را از نظام دامپزشکی دریافت می نمایند و همچنین علاوه بر تامین و فروش فرآورده های دارویی و مواد بیولوژیک دامپزشکی، مجاز به فروش سایر تجهیزات دامپزشکی با رعایت ضوابط و دستورالعمل های ابلاغی نیز می باشند که نظارت بر روند فعالیت های این مراکز به عهده شبکه دامپزشکی شهرستان می باشد که در حال حاضر روند فعالیت داروخانه های دامپزشکی شهرستان مطلوب بوده و خدمات رسانی به دامداران به نحو احسن در حال انجام می باشد، لیکن این شبکه مانند چشم سالم و دقیق بر نحوه کارکرد آنها نظارت داشته و فعالیت های آنها را رصد و پایش می نماید.

وی، در ادامه تصریح کرد: از آنجائیکه قانونگذار مراکزی نظیر داروخانه های دامپزشکی که دارای قوانین خاص می باشند را از شمول قانون صنفی مستثنی دانسته است، لذا پلمب و تعطیلی داروخانه های دامپزشکی از سوی اتحادیه صنف گل فروش ها و فروشندگان سموم دفع آفات نباتی به دلیل عرضه سایر ملزومات وجاهت قانونی ندارد.

سیاح، با اشاره به اینکه در حال حاضر 48 داروخانه دامپزشکی در سطح شهرستان فعالیت می نمایند، خاطر نشان ساخت: شهرستان مشهد دارای بیش از 600 هزار راس دام سبک و سنگین می باشد که تامین و توزیع داروها و مواد بیولوژیک دامی در راستای تامین بهداشت و سلامت دام شهرستان یکی از دغدغه های اصلی دامپزشکی شهرستان می باشد.  

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید. 

فاخته- بر اساس اظهر نظر رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد (که خود یکی از اعضای شورای نظام دامپزشکی استان نیز هست)، که اعلام داشته «از آنجائیکه قانونگذار، مراکزی نظیر داروخانه های دامپزشکی که دارای قوانین خاص می باشند را از شمول قانون صنفی مستثنی دانسته است، لذا پلمب و تعطیلی داروخانه های دامپزشکی از سوی اتحادیه صنف سم فروشان و گل فروشان به دلیل عرضه سایر ملزومات وجاهت قانونی ندارد.» به نظر می رسد یکبار برای همیشه این معضل بایستی حل شده و مزاحمت های گاه و بیگاه اتحادیه مذکور خاتمه یابد. خاطرنشان می سازد اگر اقدام اتحادیه یادشده وجاهت قانونی ندارد پس بایستی در اسرع وقت از طریق قانونی، جلوی اینگونه اقدامات را که تمام صنف را تحت الشعاع خود قرار می دهد و حدودا از دو سال قبل آغاز شده برای همیشه خاتمه یابد. لذا لازم است نظام دامپزشکی استان در این خصوص، حضوری جدی و اثرگذار با استفاده از تمام ظرفیت های قانونی را پیش بینی کند.

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
آنچه شما گفته اید
  • دامپزشک
    می گوید:
    برای درآوردن یک لقمه نون حلال باید چه بدبختی هایی رو متحمل بشیم. این همه درس نخوندیم که حالا اتحادیه گل و گیاه بخواد برای ما تعیین تکلیف کنه
  • همکار استان
    می گوید:
    باعث تاسف هست. در دوره قبلی نظام هم در استان این مشکل ایجاد شد ولی رسیدگی نشد. امیدواریم اعضای این دوره بتوانند مشکل را حل کنند.
  • drvet
    می گوید:
    لازم هست یک بار برای همیشه این مصیبت ها و مشکلات را حلل کنند و لازمه این کار حضور با اقتدار نظام دامپزشکی هست
  • مهرداد ملایی
    می گوید:
    درود بر دکتر سیاح که همیشه پیگیر مشکلات بخش خصوصی بوده و هستند.
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.