شناسایی ۱۵ مورد ابتلا به بیماری هاری در خراسان جنوبی

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای امسال ۲۰ نمونه گازگرفتگی مشکوک هاری در استان به آزمایشگاه ارسال شده که ۱۵ مورد مثبت گزارش شده است.
کد خبر  9961
خبر روز

به گزارش فاخته به نقل از تسنیم، دکتر محمدعلی بخشی کارشک در حاشیه بازدید از ساختمان در حال ساخت آزمایشگاه مرجع دامپزشکی شرق کشور، اظهار داشت: باتوجه به موقعیت استراتژیک استان و ظرفیت دام و طیور آن، تأمین اعتبار و راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع دامپزشکی شرق کشور در بیرجند به عنوان یک زیرساخت مهم ضرورت دارد.

وی افزود: در سفر دوم هیئت دولت به استان 25 میلیارد تومان به پروژه آزمایشگاه مرجع دامپزشکی شرق کشور اختصاص یافت که پیش‌بینی می‌کنیم با تخصیص کامل آن تا اوایل سال آینده این ساختمان افتتاح شود.

بخشی با اشاره به پیشرفت 92 درصدی آزمایشگاه مرجع دامپزشکی شرق کشور، بیان‌کرد: عملیات اجرایی این پروژه سال 90 آغاز شد، اما به دلیل عدم جذب اعتبار لازم تاکنون به بهره‌برداری نرسیده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بیش از 14500 میلیون تومان برای این ساختمان هزینه شده، تصریح کرد: حدود 40 میلیارد تومان برای تجهیزات این مرکز نیاز است که سازمان دامپزشکی برای تأمین آن قول مساعد داده است.

وی عنوان کرد: یک میلیون و 800 هزار رأس دام سبک و سنگین در استان وجود دارد که سالی 6 تا 7 میلیون دز واکسن به این جمعیت تزریق می‌شود.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

بخشی با اشاره به انجام سالانه 50 هزار مورد آزمایش دامی در استان، گفت: از ابتدای سال تاکنون 20 نمونه گازگرفتگی مشکوک هاری به آزمایشگاه ارسال شده که 15 مورد مثبت گزارش شده است.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.