حیوان‌گزیدگی در بوکان ۱۲ درصد افزایش یافت / بیشترین مورد مربوط به سگ گزیدگی

سرپرست مرکز بهداشت بوکان گفت: امسال ۳۹۵ مورد حیوان گزیدگی در این شهرستان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.
کد خبر  9874
خبر روز

به گزارش فاخته، دکتر سوران ایوبی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: افزایش آمار حیوان گزیدگی طی ماه‌های گذشته و همچنین افزایش آمار سگ‌های بلاصاحب به ویژه در حاشیه شهر بوکان خطری برای سلامت شهروندان است.

وی با بیان اینکه بیشترین مورد به سگ گزیدگی اختصاص دارد، ادامه داد: سال گذشته نیز در مجموع ۳۵۷ مورد حیوان گزیدگی در بوکان ثبت شده بود که برای تمامی این افراد واکسن ضد هاری در مراکز درمانی تجویز و تزریق شد.

سرپرست مرکز بهداشت بوکان افزایش روز افزون حیوان گزیدگی را یکی از چالش‌های حوزه بهداشت شهرستان عنوان کرد و گفت: کنترل بیماری هاری بسیار پیچیده و نیازمند همکاری بین‌بخشی سازمان‌هایی نظیر دامپزشکی، حفاظت از محیط زیست، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، رسانه‌ها و انجمن‌های حامی حیوانات است.

وی بر واکسیناسیون افرادی که دچار حیوان گزیدگی می شوند تاکید کرد و افزود: چنان‌چه برای فرد حیوان گزیده واکسن تزریق نشود، احتمال مبتلا شدن به بیماری هاری که کشنده و بدون درمان است، وجود خواهد داشت.

دکتر ایوبی گفت: افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد در بوکان بخصوص حاشیه شهر سبب ایجاد نارضایتی بسیاری از شهروندان شده و تاکنون نهادهای مرتبط راه حل مشخصی برای کنترل و جمع آوری این حیوانات در سطح شهر نکرده است.

سرپرست مرکز بهداشت با اشاره به شعار امسال، روز جهانی هاری مبنی بر «پیشگیری از هاری برای همه با هماهنگی بین بخشی» (All for one, One Health for all) اظهار کرد: این شعار نشان دهنده اهمیت مشارکت، همکاری و هماهنگی بین‌بخشی در تحقق اهداف برنامه راهبردی جهانی پیشگیری و کنترل هاری است.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

بوکان در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.