حذف، نمونه گیری و دفن بهداشتی سگ مشکوک به هاری در شهرستان جاجرم

یک قلاده سگ مشکوک به هاری توسط گروه واکنش سریع شبکه دامپزشکی جاجرم بصورت بهداشتی دفن شد.
کد خبر  9707
خبر روز

به گزارش فاخته به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان جاجرم،سید حسین مرتضوی، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان جاجرم در این باره گفت: عملیات حذف، نمونه گیری و دفن بهداشتی یک قلاده سگ مشکوک به هاری که باعث ایجاد جراحات در نوجوان 14 ساله شده بود با اعلام شبکه بهداشت و درمان شهرستان توسط کارشناسان شبکه دامپزشکی جاجرم انجام گردید.

وی افزود: باتوجه به اینکه هاری یک بیماری مشترک بین انسان و دام می باشد اقدامات بهداشتی از قبیل واکسیناسیون سگ های موجود در کانون بیماری تا شعاع 3 کیلومتری انجام شد و همچنین برگزاری کلاس آموزشی با موضوع بیماری هاری برای اهالی و دامداران در اولویت قرار داده شد.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

او در پایان از همشهریان تقاضا کرد با توجه به اینکه بیماری هاری یک بیماری مشترک بین انسان و حیوان می باشد، از هرگونه تماس با حیوان وحشی یا اهلی که تغییر رفتار در آن مشاهده می شود خودداری کنند و گزارش های خود را از طریق سامانه تلفنی و شبانه روزی 1512 به دامپزشکی انتقال دهند.

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.