مدیرکل دامپزشکی ایلام:

ایلام رتبه ممتاز کاهش کانون بیماری‌های دام و طیور کشور را کسب کرد

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: استان ایلام استان ایلام رتبه ممتاز کاهش کانون بیماری‌های دام و طیور در کشور را کسب کرده است.
کد خبر  9583
خبر روز

به گزارش فاخته به نقل از تابناک ایلام، یونس احمدی در دیدار با مدیر کل بازرسی استان، با تقدیر از زحمات سازمان بازرسی استان ایلام، اظهار داشا: خروجی کار حوزه اجرایی و نظارت، تلاش برای خدمات رسانی به مردم است.

وی با اشاره به اینکه میزان تولیدات دامی و طیور استان ایلام سه برابر نیاز است، افزود: ۶۰ درصد مردم استان در ایلام در بخش صنعت دام و طیور مشغول به کار هستند.

مدیرکل دامپزشکی ایلام با اشاره به اینکه دامپزشکی متولی ساماندهی کشتارگاه‌های استان است، عنوان کرد: باید برای تکمیل زنجیره تولید در بخش دام به کشتارگاه‌های دام استان از جمله کشتارگاه صنعتی دام مرکز استان توجه ویژه صورت گیرد.

احمدی ادامه داد: ۲۲ نقطه شهری در استان ایلام وجود دارد که ۱۱ کشتارگاه در سطح استان فعال است، ۱۰ مورد از این کشتارگاه‌ها هیچکدام در درجه بندی کشتارگاه‌های قرار نمی‌گیرد.

وی بیان داشت: ۷۰ میلیارد تومان برای تجهیز و ساماندهی کشتارگاه‌های استان نیاز است.

مدیرکل دامپزشکی ایلام با اشاره به اینکه دامپزشکی به طور جدی برای ساماندهی کشتارگاه و فعال شدن کشتارگاه صنعتی دام استان ورود کرده است، گفت: بحث تغییر مالکیت کشتارگاه صنعتی دام توسط کمیته اقدام ساماندهی کشتارگاه‌های استان در حال اجرایی شدن است.

وی تصریح کرد: برای جایگزین کشتارگاه صنعتی دام ایلام از کشتارگاه‌های ایوان و سرابله استفاده می‌شود، افزود: باید کشتارگاه باید باشد تا دامپزشکی نظارت کند.

دکتر احمدی خاطر نشان کرد: در شهرهای آبدانان، دره شهر، دهلران وضعیت کشتار خیلی بهبود یافته است، در کشتارگاه دام مهران بخش خصوصی ورود کرده و الان روزانه ۵۰ راس دام در این کشتار با نظارت دامپزشکی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: برنامه دامپزشکی استان ایلام ایجاد کشتارگاه‌های جدید در استان و حمایت از تجهیز کشتارگاه‌های موجود است.

مدیرکل دامپزشکی ایلام گفت: ۱۰۳ فقره پرونده برای بحث کشتارغیرمجاز دام در استان ایلام تشکیل شده است.

وی با اشاره کانون بیماری‌های دام و طیور در استان طی سال جاری از ۲۹۷ کانون به ۱۷ کانون رسیده است، افزود: استان ایلام رتبه ممتاز کاهش کانون بیماری‌های دام و طیور در کشور را کسب کرده است.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دکتر احمدی در پایان افزود: ۳ برنامه و گشت مشترک برای نظارت بر جلوگیری از قطعه بندی مرغ در استان اجرایی شده و واحدهای متخلف شناسایی شده اند.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.