حمله یک راس الاغ مشکوک به هاری به اهالی روستای مایوان شهرستان فاروج

اکیپ عملیاتی واحد مبارزه شبکه دامپزشکی شهرستان فاروج جهت پیگیری مورد مشکوک هاری به روستای مایوان اعزام گردید.
کد خبر  9525
خبر روز

به گزارش فاخته به نقل از، در پی تماس تلفنی از سوی مرکز بهداشت شهرستان مبنی بر حمله یک راس الاغ مشکوک به هاری به یکی از اعضا خانواده و ایجاد جراحت شدید از ناحیه گوش و حمله ور شدن به حیوان و پرندگان دیگر در منزل دامدار، بلافاصله اکیپی متشکل از دکتر سید شاهین احمدی رئیس شبکه دامپزشکی فاروج، دکتر هوشنگ محمدزاده کارشناس این شبکه و مهندس ناصر امیدوار کارشناس واحد بیماریهای مرکز بهداشت شهرستان در محل وقوع حادثه حضور یافتند.

احمدی اظهار کرد: قبل از ورود به محل الاغ تلف شده هماهنگی لازم با مرجع قضایی با همکاری نیروی انتظامی صورت پذیرفت، سپس نمونه برداری تخصصی با رعایت کلیه موارد ایمنی جهت ارسال به مرکز ملی تشخیص هاری انجام شد و لاشه الاغ به صورت بهداشتی با رعایت کلیه پروتکل ها در حضور دهیار منطقه و مرکز بهداشت شهرستان  معدوم گردید.

وی ادامه داد: هاری یک بیماری عفونی حاد، کشنده و ویروسی است که به شکل تحریکی هاری خشمگین، ساکت و هاری فلجی ظاهر می شود به طوری که پس از ظهور علایم بالینی در انسان و حیوان قابل درمان نبوده و بیمار جان خود را از دست می دهد. اکثر حیوانات خونگرم نسبت به این بیماری حساس هستند و انتقال بیماری از راه گاز گرفتن حیوانات مبتلا به انسان و حیوان انجام می گیرد و یکی از مشکلات مهم بهداشت عمومی به شمار می رود.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

رئیس شبکه دامپزشکی فاروج افزود: پس از اقدامات ابتدایی و بررسی های میدانی در ساعت ابتدایی کلیه سگهای موجود در روستا در برابر بیماری هاری واکسینه شدند و کارت واکسیناسیون برای آنها صادر گردید و از تمامی اهالی روستا خواسته شد تا هرگونه تغییر رفتار در سگ‌های گله و نگهبان و سایر حیوانات را با تلفن گویای 1512 به کارشناسان دامپزشکی گزارش کرده و موارد انسانی گزش را سریعا به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی- درمانی جهت کارهای درمانی انتقال دهند.

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.