محکومیت شهرداری بندر امام خمینی به پرداخت دیه در رابطه با پرونده حمله چند سگ بی‌صاحب به یک کودک

دادستان عمومی و انقلاب بندر امام خمینی از محکومیت شهرداری این شهر به پرداخت دیه در رابطه با پرونده حمله چند سگ بی‌صاحب به یک کودک و آسیب به وی خبر داد.
کد خبر  9518
خبر روز

به گزارش فاخته به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از دادگستری خوزستان، محمدرضا جعفری اصل گفت: پارسال براساس شکایت یکی از شهروندان درخصوص حمله چند سگ بی‌صاحب به فرزند خردسالش که باعث مصدوم شدن آن شد با قید فوریت پرونده قضایی در یکی از شعب دادگاه کیفری ۲ شهرستان به طرفیت شهرداری بندر امام خمینی تشکیل شد.

وی با تاکید بر اینکه طبق بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، جمع‌آوری حیوانات بی‌صاحب از وظایف مستقیم شهرداری است، افزود: طبق ماده ۲۹۵ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲، هرگاه کسی فعلی که انجام آن را برعهده گرفته یا وظیفه خاصی را که قانون بر عهده او گذاشته است، ترک کند و به سبب آن، جنایتی واقع شود، چنانچه توانایی انجام آن فعل را داشته باشد، جنایت حاصل به او مستند می‌شود و حسب مورد، عمدی، شبه‌عمدی، یا خطای محض است.

جعفری‌اصل ادامه داد: باتوجه به مواد قانونی یادشده و پس از بررسی و تحقیق درخصوص اعتراض شاکی قرار جلب به دادرسی، برای شخصیت حقوقی شهرداری صادر و شهردار وقت تفهیم اتهام شد.

دادستان عمومی و انقلاب بندر امام خمینی اضافه کرد: نماینده حقوقی شهرداری بندر امام خمینی لایحه‌ای در خصوص اقدامات شهرداری برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد و اختصاص مکان لازم و بیان موانعی نظیر انجمن‌های حمایت از حقوق حیوانات را ارسال کرد که از طرف دادگاه مورد تایید قرار نگرفت.

این مقام قضایی می‌گوید: با توجه به بی‌مبالاتی و ترک فعل در راستای وظایف شغلی شهردار وقت، بزهکاری شخصیت حقوقی شهرداری بندر امام خمینی محرز و مسلم دانسته شد.

به گفته جعفری اصل؛ براساس قانون مجازات اسلامی، رای داگاه بر محکوم شدن متهم به پرداخت دیه در حق شاکی به مبلغ یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال صادر شد.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

وی با تاکید بر اینکه در برابر ترک فعل مدیران دستگاه‌ها و ادارات هیچ مماشاتی وجود ندارد، گفت: شهرداری‌ها طبق قانون موظف به جمع‌آوری سگ‌های بی‌صاحب از سطح شهر هستند و هیچ عذر و مانعی در این خصوص قابل پذیرش نیست.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.