۷۸ راس دام سلی در کردستان شناسایی و حذف شد

در راستای کنترل و پیشگیری از بیماریهای مشترک بین انسان و دام، اقدامات لازم توسط دامپزشکی کردستان در ارتباط با بیماری سل بر اساس پروتکل سازمان دامپزشکی کشور و در زمانبندی مشخص در سطح گاوداری‌ها و برای دام‌های روستایی انجام می شود.
کد خبر  9472
خبر روز

  به گزارش فاخته، معاون سلامت دامپزشکی کردستان از مراجعه دامپزشکی به ۶۲ واحد و انجام ۱۰۲۹۲ نوبت سر عملیات تست سل گاوی به صورت رایگان و شناسایی ۷۸ راس گاو رآکتور سلی در چهار ماهه اول سالجاری خبر داد و اعلام کرد: گاوهای آلوده روانه کشتارگاه شده و اقدامات لازم بویژه ضدعفونی، محدودیت در نقل و انتقال دام و رعایت ضوابط بهداشتی در کانون‌های آلوده به عمل آمده است.

   دکتر پارسافر در ادامه گفت: با توجه به عملکرد خوب استان در شناسایی دام‌های آلوده، طی مکاتبه‌ای از طرف مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی خطاب به مدیر کل دامپزشکی استان کردستان از دقت، حساسیت و جدیت همکاران دامپزشکی کردستان در انجام تست سل و رعایت دقیق دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی تقدیر و تشکر به عمل آمده است.

   دکتر پارسافر افزود: شناسایی و حذف گاوهای آلوده، رعایت امنیت زیستی، ضدعفونی، رعایت ضوابط بهداشتی و حمل و نقل دام‌ها با مجوز بهداشتی دامپزشکی را از بهترین روش های کنترل و پیشگیری از بیماری سل دانست.

  معاون سلامت دامپزشکی کردستان به مردم استان اطمینان خاطر داد که کلیه گاوداری‌های استان تحت مراقبت و نظارت دامپزشکی هستند و حداقل دو بار در سال دام‌های آن‌ها تست و از نظر بیماری سل بررسی می‌شوند.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دکتر پارسافر از همکاری و هماهنگی مدیران گاوداری‌های استان با دامپزشکی در کنترل و پیشگیری از بیماری قدردانی نمود و از دامداران استان درخواست کرد از جابجایی و حمل و نقل دام بدون مجوز دامپزشکی خودداری و نسبت به بیمه نمودن دام‌ها اقدام نمایند.

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.