مسئول اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی:

داروهای دامی از فضای مجازی و محل‌های غیر رسمی تهیه نشوند

مسئول اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: بهره‌برداران بخش دامی در استان از خرید داروهای دامی از فضای مجازی و محل‌های غیر رسمی اجتناب کنند تا سلامت جمعیت دامی آنها به خطر نیفتند.
کد خبر  9356
خبر روز

به گزارش فاحته، علی شفیع پور، مسئول اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی در گفتگو با پایگاه خبری عصر اترک درباره قاچاق داروهای دامی اظهار کرد: تولید، پخش و عرضه داروهای دامی تولیده شده داخلی همچنین پخش و عرضه داروهای وارداتی منوط به دریافت مجوزها از سازمان دامپزشکی کشور و ثبت آن‌ها است. 

شفیع پور افزود: تولید، پخش و عرضه داروهای تولید داخل همچنین داروهای وارداتی که این مجوزهای سازمان دامپزشکی کشور را نداشته باشند و ثبت نشده باشند، مشمول قاچاق دارو می‌شوند. 

وی اعلام کرد: در سال گذشته، در خراسان شمالی یک فقره داروی وارداتی قاچاق در استان کشف شد. 

مسئول اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی همچنین افزود: در سال جاری هیچ داروی قاچاقی در سطح داروخانه ها و مراکز درمانی استان کشف نشده است. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه در خراسان شمالی شرکت‌های پخش داروهای دامی فعال هستند، عنوان کرد: در سال جاری، کمبود هیچ داروی دامی در استان از طریق داروخانه‌های عرضه داروهای دامی و مراکز درمانی دامی اعلام نشده است. 

با این وجود، شفیع پور با بیان اینکه به طور معمول دامداران، زنبورداران و آبزی پروران داروهای دامی مورد نیاز را از داروخانه های دامی تهیه می‌کنند، خاطر نشان کرد: با این وجود، ممکن است که شماری از بهره‌برداران بخواهند از فضای مجازی و یا محل‌های غیر رسمی نیز دارو خریداری کنند. 

وی با تاکید بر این نکته که تهیه و خرید داروهای بدون مجوز از فضای مجازی و یا محل های غیر رسمی ممکن است پیامدهای جبران ناپذیری را برای سلامت دام ها، زنبورستان‌ها و مزارع آبزی پروری به همراه داشته باشد، توصیه کرد: داروهای دامی حتما از داروخانه‌ها و مراکز درمانی دامی استان تهیه شوند. 

 جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

مسئول اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی یادآور شد: با برگزاری کلاس‌های ترویجی، این امر به دامپروران، زنبورداران و آبزی‌پروران آموزش داده شده و اطلاع رسانی‌ها انجام شده است.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.