بروزرسانی دستور العمل سازمان دامپزشکی در شناسایی دام راکتور سل و بروسلوز

معاون سلامت دامپزشکی کردستان در گفتگویی با خبرنگاران از برگزاری کارگاه‌های آموزشی در مورد بیماری‌های مشترک انسان و دام به مدت پنج روز خبر داد.
کد خبر  9305
خبر روز

   به گزارش فاخته، دکتر پارسافر در این باره اظهار داشت: در راستای برنامه‌های اداره کل دامپزشکی کردستان برای کنترل بیماری‌های مشترک با اولویت بیماری‌های سل و بروسلوز کارگاه‌های آموزشی در سطح استان برگزار گردید، و در این کارگاه‌های آموزشی با دعوت از کارشناسان خبره سازمان دامپزشکی کشور که به صورت تئوری در اداره کل دامپزشکی استان و سایر شبکه‌های دامپزشکی شهرهای استان و کلاس‌های عملی از روز شنبه تا چهارشنبه در سطح گاوداری‌ها و کشتارگاه‌های استان برگزار شد.

   وی افزود: در این کارگاه‌ها ۴۰ نفر از دامپزشکان استان تاییدیه سازمان دامپزشکی کشور را کسب کردند و صلاحیت لازم را برای تست و کشتار خواهند داشت و همچنین در این کارگاه‌های آموزشی علاوه بر آموزش کارشناسان ماهر، تست‌های آزمایشگاهی و روش شناسایی دام های راکتور و مثبت به روز رسانی شده و دام‌های مشکوک نیز در حداقل زمان ممکن از نظر بیماری تعیین تکلیف می گردند، که این کار باعث تسریع در روند انجام کار و تاثیر بسزایی در کنترل این بیماری‌ها خواهد داشت.

   دکتر پارسافر در ادامه گفت: اقداماتی که در حال حاضر توسط دامپزشکی کردستان برای کنترل بیماری سل و بروسلوز در سطح استان در حال انجام است؛ واکسیناسیون دام‌های واجد شرایط و ارزیابی آزمایشگاهی واکسیناسیون، انجام تست سل و کشتار در سطح کلیه گاوداری‌ها و دامداری‌های استان و دام‌های روستایی، شناسایی دام‌های بیمار در سطح کشتارگاه‌های دام استان، نمونه برداری از دام‌های بیش از ۵۰ درصد روستاهای استان و کلیه گاوداری‌ها و دامداری‌ها استان برای بررسی بیماری و تعیین و اتخاذ سیاست‌های کنترلی خواهد بود. 

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

   معاون سلامت دامپزشکی در پایان خاطر نشان کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی توسط دامپزشکی در نواحی که از نطر دانشگاه علوم پزشکی کانون بیماری و در آن‌ها شیوع و  ابتلا بالا باشد، و همچنین امسال برای ۸۱ روستا مراقبت فعال و غیر فعال از بیماری برنامه‌ریزی شده است بر اساس تعهداتی که سازمان دامپزشکی به ما اعلام کرده داشته باشیم.

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.