کشف و ضبط 4281 واحد انواع داروی انسانی و داروی دامی فاقد مجوز، بی هویت و تاریخ منقضی در کردستان

رییس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی کردستان ضمن اعلام این خبر گفت: در ادامه طرح رصد و پایش دارو و اقلام استراتژیک، یک واحد تولیدی توسط اکیپی از بازرسان ستادی به سرپرستی رییس اداره تشخیص و درمان در روز سه‌شنبه سوم مردادماه 1402 مورد بازدید دقیق قرار گرفت.
کد خبر  9250
خبر روز

   به گزارش فاخته به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کردستان، دکتر گلاله قادرمزی در این باره افزود: اکیپ بازرسان ستادی در این بازدید بیش از 2683 واحد انواع داروی دامی تاریخ منقضی، 980 واحد داروی انسانی، 618 واحد انواع داروی دامی قاچاق بدون هویت و فاقد مجوز ساخت از سازمان دامپزشکی کشور را کشف و ضبط نمودند.

   وی اظهار داشت: در این بازدید، از  انبار دارویی این واحد تولیدی مجموعا 4281 واحد انواع داروی انسانی و داروی دامی فاقد مجوز، بی‌هویت و تاریخ منقضی کشف و ضبط و به محل اداره کل دامپزشکی استان منتقل گردید و همچنین مقادیر قابل توجهی داروی دامی تا زمان ارایه مستندات تهیه و حمل در محل انبار ضبط موقت گردید.

   دکتر قادرمزی خاطرنشان کرد: دریافت هر نوع دارو، واکسن و مواد اولیه تولید خوراک دام از مبادی مجاز و مشروط به دارا بودن هویت، مجوز ساخت یا توزیع از سازمان دامپزشکی کشور است و باید این اقلام با رعایت ضوابط نشانه گذاری و با دارا بودن گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای حمل و فاکتور معتبر، جابجا شوند.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

   وی در پایان یادآور شد: نواقص احصا شده از این واحد تولیدی به مدیر و مسئول فنی ابلاغ گردید.

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.