روشنگری اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی درباره تصاویر منتشر شده از عضله سبز در سینه مرغ

روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی درخصوص انتشار تصاویری در فضای مجازی با موضوع سبز شدن عضله عمقی سینه مرغ، مطالبی در راستای تنویر اذهان عمومی در این زمینه منتشر کرد.
کد خبر  10278
خبر روز

به گزارش فاخته، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

علت بروز این عارضه کاهش خونرسانی به عضله عمقی سینه مرغ میباشد. ژنتیک مهمترین نقش را در این بیماری بازی میکند و در برخی مرغهای گوشتی تغذیه خونی به عضلۀ عمقی سینه به شدت کاهش می یاید و بافت مزبور در اثر کمبود اکسیژن نکروز و یا به اصطلاح می میمیرد.

تحرک شدید و بال زدن زیاد مرغ در سالن پرورش که موجب فشار شدید به عضلات سینه میشود از عوامل بروز این عارضه میباشد و قسمت میانی و یا کل یکی از عضلات داخلی سینه و یا هر دو عضله میتواند درگیر شود و در مراحل اولیه بصورت پر خون و قرمز پر رنگ و در مراحل پیشرفته تر بصورت سبز رنگ قابل مشاهده است. جهت بروز کمتر این عارضه در مرغ های گوشتی، مرغداران محترم می بایست برنامه غذایی و نوری سالن های پرورش را به دقت تنظیم نمایند.  

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید. 

مردم عزیز بدون هیچ نگرانی در صورت خرید مرغهای کامل بسته بندی شده و مشاهده عضله سبز رنگ در قسمت داخلی سینه در هنگام خرد کردن مرغ، میبایست عضله سبز رنگ را از لاشه جدا کرده، دور ریخته و از مابقی لاشۀ مرغ ضمن اطمینان خاطر از سلامت و بهداشتی بودن آن بدون هیچگونه نگرانی استفاده نمایند.

روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.