میادین عرضه دام دواب مهاباد تعطیل شد

مدیر شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: میادین عرضه دام دواب این شهرستان در خلیفان و امیرآباد به دلیل شیوع تب برفکی تعطیل شد.
کد خبر  10241
خبر روز

به گزارش فاخته به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عباس آغاز مدیر شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: با توجه به شیوع بیماری تب برفکی در منطقه میادین دواب این شهرستان تا اطلاع بعدی تعطیل است.

وی افزود: دامداران باید در این ایام از هرگونه جابجایی دام بدون اخذ مجوز بهداشتی و قرنطینه‌ای و ورود افراد متفرقه به محوطه دامداری خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه بیماری دامی با شماره تلفن‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ شبکه دامپزشکی مهاباد تماس بگیرند.

مدیر شبکه دامپزشکی مهاباد بیان کرد: در سال جاری ۱۷ هزار و ۹۶۵ راس دام سنگین، ۱۵۱ هزار و ۳۱۵ راس دام سبک در ۱۸۳ واحد دامداری علیه بیماری تب برفکی در شهرستان مهاباد واکسینه شده و در حال حاضر هم در حوضه قرنطینه کانون‌ها و خود کانون‌ها واکسیناسیون ادامه دارد.

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید.   

 بیماری تب برفکی یک بیماری مخصوص دام بوده که به شدت واگیر است، که ایجاد تب شدید، آبریزش ازدهان، وجود کف در دهان، زخم شدن دهان و سم و لنگش حیوان از علائم بیماری تب برفکی است.

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.