افزایش نگران کننده هاری در برخی استان ها!

دامپزشکی خراسان‌شمالی نسبت به شیوع بیماری هاری هشدار داد

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: کانون‌های بیماری هاری در استان رو به افزایش است و به مردم توصیه می‌شود که در مواجهه با حیوانات اصول بهداشتی را رعایت کنند.
کد خبر  10224
خبر مهم

به گزارش فاخته، دکتر حسن قاسمی فرد گفت: میزان حیوان گزیدگی نیز در استان بالاتر از میانگین کشوری است و براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی این رقم در کشور ۳۷۵ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت گزارش شده که در استان ۶۰۰ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ثبت شده است.

وی افزود: سال های اخیر کانون های بیماری هاری در حیوانات در استان رو به افزایش بوده است به گونه ای که در سال ۹۵ تنها ۲ کانون و در سال ۹۷ سه کانون بیماری هاری شناسایی شد اما این رقم پارسال ۱۴ و در سال جاری ۹ کانون گزارش شده است.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برای کنترل بیماری باید دام های اهلی، سگ های نگهبان و یا سگ گله واکسینه و این امر سالانه تکرار شود.

قاسمی فرد افزود: برای کنترل بیماری و ایجاد ایمنی در جمعیت سگ ها، باید ۷۵ درصد از این حیوانات صاحب دار واکسینه شود که این اقدام در حال انجام است.

وی یادآور شد: سال گذشته ۱۵ هزار و ۵۰۰ قلاده سگ و در سال جاری ۱۵ هزار و ۳۰۰ قلاده سگ علیه بیماری هاری واکسینه شدند.

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید.  

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: ۲۴ هزار و ۷۳۴ قلاه سگ صاحب دار در استان شناسایی شده است که زیر نظر دامپزشکی واکسیناسیون می شوند.

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.